Taj dvodnevni skup počeo je danas u vukovarskom hotelu "Lav".
Na skupu su predstavljeni rezultati istraživanja "Stavovi o školovanju u Vukovaru", koji su u razdoblju od 2001. do 2011. godine na uzorku od oko 4.500 učenika vukovarskih osnovnih i srednjih škola, njihovih nastavnika i roditelja proveli Dinka Čorkalo Biruški i Dean Ajduković s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. To je istraživanje dio znanstveno-istraživačkog projekta "Prilagodba pojedinca i zajednice u vrijeme društvene tranzicije".
Praćenje stavova učenika u programima na hrvatskom i srpskom jeziku pokazalo je da je i kod jednih i kod drugih dosljedno na prvom mjestu po pozitivnom stavu vrijednost obrazovanja. Na drugom je mjestu, i kod jednih i kod drugih, tolerancija prema različitosti. No, dok je u hrvatskom uzorku stav prema asimilaciji manjina pozitivan, u srpskom uzorku, on je negativan, navodi se u predstavljenim rezultatima istraživanja.
"Rezultati istraživanja pokazuju da je potreban aktivniji angažman zajednice kako bi došlo do potpune obnove socijalnog života u Vukovaru", kazala je Dinka Čorkalo Biruški pojašnjavajući kako je istraživanje pokazalo povećanu sklonost vukovarske školske djece u proteklih deset godina prema socijalnoj i školskoj integraciji, te tolerantnosti i otvorenosti.
Prema njezinim riječima, postoji još određena suzdržanost prema međusobnim kontaktima pri čemu su djeca iz većinskog, hrvatskog naroda malo suzdržanija te bi bilo dobro iskoristiti prostor škola kao područje za socijalnu integraciju pri čemu, kako je istaknula, ničim ne treba dovoditi u pitanje pravo srpske manjine na obrazovanje po posebnom modelu.
Skupu je nazočna i pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić koja je ocijenila kako znanstvenih istraživanja iz područja zaštite djece i dječjih prava nedostaje u Hrvatskoj te je svako novo, koje se pojavi, više nego dobrodošlo. Također je ocijenila kako u Hrvatskoj nedostaje i dovoljan broj preventivnih programa.
Nakon uvodnog dijela i predstavljanja rezultata istraživanja, skup je nastavljen u posebnim radionicama za učenike, roditelje, nastavnike te ravnatelje škola i stručne suradnike. Skup završava u subotu osvrtom na rezultate istraživanja i preporuke iz radionica te raspravom o mogućnostima unaprjeđenja školstva u Vukovaru.