SDP-ovac Zvonimir Mršić Vladi je spočitnuo što još nije donijela provedbene akte uz važeći zakon, izmijenjen prije godinu dana, pa veliki gradovi ne mogu izdavati građevinske dozvole, a lokalna samouprava ne može preuzeti ni upravljanje i održavanje javnih cesta.
Upozorio je i na potrebu fiskalne decentralizacije, poručujući vladajućima da bi "o tome trebali raspravljati u Saboru, a ne na stranačkim skupovima".
U prijedlogu se, tvrdi Mršić, ne navodi na koji način gradsko vijeće odlučuje o raspisivanju referenduma za razrješenje gradonačelnika, pa se može dogoditi da odluku o referendumu donese četvrtina gradskih vijećnika, a s obzirom da nisu propisana ni pravila referenduma, gradonačelnika bi mogao smijeniti jedan jedini birač.
Dragutin Lesar (HNS) smatra da bi smjenu gradonačelnika trebalo moći potaknuti već 10 posto birača. Vladin prijedlog da to može učiniti najmanje 33 posto birača smatra nelogičnim, jer se referendumska odluka na državnoj razini može donijeti s 25 plus jednim glasom, što znači da bi za pokretanje referenduma trebalo više birača nego za samu smjenu čelnika.
Pejo Trgovčević (HSP) upozorio je, pak, da predloženi tekst ne ograničava broj referenduma, pa bi se moglo dogoditi da se tijekom jedne godine održava više referenduma za smjenu lokalnog čelnika. Iza referenduma slijede izbori za novog čelnika ili za novo predstavničko tijelo, što će mnogo koštati, a Vlada nije predvidjela izvor iz kojeg će se to financirati, rekao je Trgovčević.
U Klubu regionalnih stranaka Vladin prijedlog ocjenjuju parcijalnim te posljedicom stranačkih projekcija za iduće izbore, zbog čega ga, po riječima Nikole Ivaniša, neće podržati.
Damir Kajin (IDS) tvrdi da se i ovaj, kao i ostali zakoni koji se tiču lokalne samouprave, pišu isključivo za prilike koje vladaju u Zagrebu i drugim velikim gradovima, da se uopće ne mogu primijeniti na male gradove i općine. "Treba raditi na decentralizaciji, a ne samo govoriti o izborima", poručio je Kajin.