"Slovenski kupci nisu svjesni koliko je važno kupovati slovenske proizvode da bi naša djelatnost mogla opstati", izjavio je za "Dnevnik" Marko Višnar, direktor skupine "Farme Ihan" koja posluje pozitivno, ali zbog liberalizacije tržišta ima gubitke u sektoru proizvodnje i prerade mesa.
Skupina se za sada, s osam drugih poduzeća u istom sektoru, dogovara o financiranju akcije kojom pozivaju potrošače, ali i velike trgovačke lance na nabavku više domaćih proizvoda.
Lojalnost austrijskih i talijanskih potrošača prema domaćim proizvodima mnogo je veća nego u Sloveniji i u tim zemljama trgovački lanci najprije kupuju od domaćih tvrtki, iznio je Višnar, čija skupina godišnje ostvaruje oko 45 milijuna eura prometa.
Prvu sličnu akciju pozivanja potrošača na kupovanje domaćih proizvoda izvele su 1994. godine u Sloveniji najveće sindikalne centrale, pravdajući to željom da zaštite radna mjesta i smanje tada rastuću nezaposlenost, ali nije bila najpovoljnije ocijenjena.
Sadašnja akcija vezuje se na ocjenu da su domaći proizvođači u prehrambenoj industriji došli u tešku situaciju nakon ulaska Slovenije u EU i liberalizacije uvoza hrane budući da se slovenska prehrambena industrija nije modernizirala i pripremila za konkurenciju iz Europe i da je konkurentna najviše na tržištima zemalja bivše Jugoslavije, kamo najviše i izvozi.
Kako navodi "Dnevnik", akcija "Mislite na sebe - kupujte slovensko" predstavlja akciju "samopomoći" u koju su se organizirali domaći proizvođači s obzirom da je zakonski prijedlog koji će osigurati plansko objedinjavanje sredstava za korporativnu promociju tek u pripremi.