Gavranović je u knjizi sažeo višegodišnja razmatranja i analize medijske scene, rekla je recenzentica Gordana Vilović, dodavši kako je došla u pravom trenutku jer jasno i čitko predstavlja stajališta o fenomenu novinske industrije, s nizom recentnih podataka.
Bavi se i problematikom besplatnih novina, koje znatno utječu na mlade generacije koje tek počinju čitati i upozorava na potrebu za odgojem čitalačke publike, po uzoru na svjetska iskustva, rekla je recenzentica, dodavši da iako besplatne novine preziru mnogi mediji, one ipak kreiraju nov tržišni segment i novu generaciju čitača novina.
Gavranović je rekao da nema dana da se u novinskim oglašivačima ne objavi neka inovacija, napomenuvši kako u zadnja 24 mjeseca ima više inovacija nego u zadnjih 30 godina te kako taj proces promjena ide za približavanjem čitateljima, oglašivačima i podizanjem profita. Prevladava tendencija "života medija" na lakšim i zabavnim temama, ocijenio je, zauzevši se za sprječavanja erozije novinarstva.
Recenzent Danko Plevnik je rekao kako je ta knjiga "medijskog provokatora" i vodič kroz svjetske novinarske kongrese. Govori i o medijima koji se okreću komercijalizaciji i sve veći prihod ostvaruju iz oglašavanja, pri čemu moraju voditi računa da im profit ne uništi sam proizvod.
Knjiga se u četrnaest poglavlja (222 str.) među ostalim bavi i ulogom novina u suvremenom društvu, novim trendovima u proizvodnji novina, oglašavanju kao ključnom medijskom čimbeniku, čitateljima, stanju medija u Hrvatskoj te društvenom vrijednošću novinarstva.
"Medijska obratnica" prva je u biblioteci koja je pokrenuta u okviru Tempusova projekta JETiC (Journalism and Education in Croatia), a objavljena je u suradnji sa Sveučilišnom knjižarom i uz potporu Zaklade "Konrad Adenauer".