FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Otvoren Prvi sajam hrvatskog suvenira

Na Trgu bana Jelačića u Zagrebu danas je otvoren Prvi sajam hrvatskog suvenira Zagreb 2006., na kojem će se s izvornim hrvatskim proizvodima - suvenirima do 9. srpnja predstaviti 60-ak proizvođača iz cijele Hrvatske.

ZAGREB, 5. srpnja 2006.(Hina) -

Na Trgu bana Jelačića u Zagrebu danas je otvoren Prvi sajam hrvatskog suvenira Zagreb 2006., na kojem će se s izvornim hrvatskim proizvodima - suvenirima do 9. srpnja predstaviti 60-ak proizvođača iz cijele Hrvatske.

Sajam organizira Udruga hrvatski suvenir, osnovana 2000. radi poticanja proizvodnje i promoviranja izvornog hrvatskog proizvoda i suvenira. Udruga sada ima oko stotinjak članova - umjetnika, autora, dizajnera i tradicionalnih obrtnika.

Cilj sajma je predstaviti male proizvođače s bogatstvom hrvatskih proizvoda te pokrenuti društvene procese radi njihove institucionalne zaštite, rekao je predsjednik Udruge hrvatski suvenir Željko Ćosić. Rekao je da su to uglavnom mali proizvođači, a svi oni imaju jednu zajedničku nit - hrvatski etno ili povijesni element u svojim proizvodima izrađenim ručno od prirodnih materijala. Istaknuo je kako sajmom žele skrenuti pozornost na autentičnost hrvatskih suvenira te njihovu zaštitu od nelojalne uvozne konkurencije.

"Konstantna medijska tema je turistička prepoznatljivost Hrvatske, a današnja situacija na tržištu suvenira je da više od 80 posto ponude potječe iz uvoza - Kine, Tajvana, Indonezije..., što turistima daje lažnu sliku o Hrvatskoj i stvara lošu percepciju hrvatskog indentiteta", rekao je Ćosić.

Izostanak tražene potpore od Ministarstva turizma, Grada Zagreba, Hrvatske obrtničke komore i Turističke zajednice grada Zagreba (koja je jedino lani s 10.000 kuna sufinancirala izdavanje kataloga) Ćosić je objasnio njihovim nerazumijevanjem i neobraćanjem pozornosti te velikom birokratiziranošću i strahu od novoga.

"Mislim da se do sada samo deklarativno posvećivala pažnja suveniru kao jednom znaku prepoznatljivosti Hrvatske", ustvrdio je Ćosić.

Istaknuo je kako je hrvatskim proizvođačima suvenira potrebna potpora vlasti i sustavni pristup.

Održavanje sajma, koji je koštao oko 20.000 kuna, članovi Udruge hrvatski suvenir platiti su sami, rekao je Ćosić. Istaknuo je da bi bilo i više izlagača da su mogli od grada Zagreba dobiti više štandova.

Na prvom sajmu hrvatskog suvenira Zagreb 2006., koji bi trebao postati tradicionalan, održat će se prezentacije te radionice za djecu. Predstavit će se oblikovanje keramike na grmčarskom kolu, izrada cvjetova iz tankih furnira drveta, Lepoglavske čipke, čipke na kuken, pletenih proizvoda od šiba i komušine, Svetomarske čipke, modeliranje gline, drvorezbarenje, postupak dobivanja lanenog platna.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙