FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Hrvatska po poduzetničkim aktivnostima na 19 mjesto od 35 zemalja

ZAGREB, 18. svibnja 2006. (Hina) - Hrvatska po poduzetničkim aktivnostima na 19 mjesto od 35 zemalja
ZAGREB, 18. svibnja 2006. (Hina) - Hrvatska po poduzetničkim aktivnostima na 19 mjesto od 35 zemalja

HINA - Financijski servis

Hrvatska je po Global Entrepreneurship Monitoru (GEM), najvećem svjetskom istraživanju poduzetništva, napravila veliki pomak - sa 32. mjesta od ukupno 37 zemalja u 2002. napredovala je na 19. mjesto od 35 zemalja u 2005. godini, istaknuto je na današnjem predstavljanju rezultata istraživanja GEM 2002-2005.

Ministar gospodarstva Branko Vukelić ocijenio je da su rezultati ostvareni u ove dvije i pol godine vidljivi. Napredak sa začelja na sredinu ljestvice veliki je uspjeh. Ohrabruje da idemo dobrim putem, ali treba nastaviti dalje, jer Hrvatska sigurno još ima puno prostora za razvoj poduzetništva, poručio je.

Rezultati istraživanja pokazuju da je TEA indeks za početnike i nove poduzetnike (oni koji se bave poduzetničkom aktivnosti u populaciji odraslog stanovništva), u Hrvatskoj sa 3,62 posto porastao na 6,11 posto. To znači da je 2002. u Hrvatskoj bio jedan poduzetnik na 30 ljudi, a u 2005. jedan poduzetnik na otprilike 16 odraslih stanovnika.

TEA indeks je gotovo udostručen, Hrvatska je sa začelja ljestvice (32. mjesto od 37 zemalja 2002.) napredovala na sredinu ljestvice (19. mjesto od 35 zemalja 2005.), istaknula je Slavica Singer, predsjednica Upravnog odbora Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva (CEPOR) koji je, u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, i predstavilo rezultate istraživanja.

No, Singer upozorava da je veći broj onih koji su u poduzetništvo ušli jer ih je natjerala situacija, nužda (TEA Nužnost 3,09 po čemu je Hrvatska na 6. mjestu), nego li su zato jer su u njemu prepoznali poslovnu šansu (TEA Prilika 2,92, što je tek 32. mjesto).

Upozorila je i na nedovoljnu izvoznu orijentaciju, podatke da 74 posto novih, odnosno 68 posto "odraslih" poduzetnika nema ni jednog kupca izvan Hrvatske, dok je primjerice u Sloveniji taj postotak duplo manji (34 posto "odraslih").

Izvoznu orijentaciju treba ojačati, složio se i ministar Vukelić, napominjući kako je sve više subvencija za marketing, nastupe na sajmovima, itd.

Rezultati istraživanja pokazuju i da se povećao broj malih poduzeća s potencijalom rasta, da se smanjuju regionalne razlike, da u Hrvatskoj u poduzetništvo najčešće kreću oni sa srednjim obrazovanjem, a u ostalim zemljama visoko obrazovani.

Pokazuje se također da se u Hrvatskoj u poduzetništvo najčešće ulazi u dobi između 35 i 44 godine, a u ostalim zemljama između 25 i 34 godine, da se povećao jaz između poduzetničke aktivnosti muškaraca i žena na 3,79 puta u korist muškaraca (u ostalim GEM zemljama 1,6).

U istraživanju je ocjenjivana i poduzetnička okolina, pri čemu je većina kategorija dobila ocjene ispod tri, a Vladine politike, odnosno regulativa ocijenjena je najlošije.

Stoga je Singer među preporukama iznijela i potrebu pojednostavljenja regulatornog okvira, uspostavu koordinacije na razvoju zajedničkih politika usmjerenih razvoju poduzetništva. Preporučila je i osnivanje državnog fonda rizičnog kapitala, stvaranja regulative za garancijske fondove i neformalne investitore, itd.

GEM istraživanje provodi se od 1999., a Hrvatska je u njega uključena od 2002.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙