"To je nesporno umjetnički tekst koji nema nikakve veze s Handkeovim političkim pamfletima. Radi se o radikalnom obračunu autora sa svijetom i samim sobom. Taj tekst je najoštriji kritičar samoga Handkea, vjerujem da će to pokazati i naša predstava", rekao je za "Delo" od petka redatelj Janez Pipan, direktor SNG-a koji kao i niz drugih slovenskih književnika odbija zamisao da bi predstavu trebalo skinuti s repertoara, onako kako je to nedavno učinila Comedie-Francaise jer je Handke održao govor na Miloševićevu pogrebu.
"Odluka o repertoaru je autonomno pravo svakoga kazališta i svakog kazališnog ravnatelja, a jedini kriterij za izbor djela je estetska kvaliteta i polje etičkih pitanja koje ono otvara", kazao je Pipan, dodajući da bi suprotno bila cenzura zasnovana na moralno-političkoj podobnosti autora.
Handkeove drame u Sloveniji i dalje se izvode, a njegov austrijski nakladnik "Wieser" preveo je proteklih godina na slovenski i neke njegove političke tekstove, no nema više one posebne naklonosti prema avangardnom autoru koji je sredinom osamdesetih godina često bio pozivan u Sloveniju, iz koje je bila njegova majka, zbog stajališta koja je iskazivao prilikom raspada bivše Jugoslavije.
Tih je godina o želji Slovenije da postane samostalna govorio i pisao kao o "slini mladoga bika", tvrdeći da Sloveniju ne može zamisliti izvan Jugoslavije. U jednom je članku u Die Suddeutsche Zeitungu za nekadašnjeg slovenskog predsjednika Milana Kučana ironično rekao da se pretvorio u lakeja Zapada kojemu Slovence želi prikazati kao "vrijedan i marljiv alpski narod", a vrhunac hlađenja odnosa došao je s njegovim glorificiranjem Miloševićeve politike.
"Njegov opskurni odlazak na Miloševićev pogreb nije bio vrijedan osude, trebalo ga je ignorirati. Malo je relevantnih ljudi koji bi mogli podržavati Handkeove političke ideje, no u sadašnjoj polemici oko skidanja njegove drame s repertoara Comedie-Francaisea europski ga autori i intelektualci podržavaju iz načelnih razloga", tvrdi Pipan.