Željeznica ne može odgovoriti zahtjevima tržišta jer se u nju nije ulagalo, upozorio je predsjednik sindikata Branko Kreš.
Zaustavljanje ranije pokrenutih investicija dovelo je do toga da 1.000 kilometara pruge kasni s remontom, čime se dovodi u pitanje sigurnost putnika, vlakovi kasne, a broj putnika se smanjuje.
U teretnom prometu nedostaje oko 200 specijaliziranih vagona za prijevoz tereta, a planirana raspodjela imovine samo će pogoršati dosadašnju nezavidnu situaciju, rekao je Kreš.
Temeljem zakona o podjeli HŽ-a, to će poduzeće biti podijeljeno na Infrastrukturu, Putnički prijevoz, Teretni prijevoz, Vuču vlakova i HŽ-Holding.
Najavljenom podjelom imovine Vuča vlakova dobit će elektromotorne i dizelmotorne vlakove namijenjene putničkom prijevozu, dok će putnički prijevoz dobiti samo putničke vagone, koji se koriste za prijevoz na daljim relacijama i nisu rentabilni.
Vuča vlakova bit će registrirana za prijevoz putnika te će moći konkurirati Putničkom prometu, a putnički prijevoz kroz godinu i pol dana više neće postojati, ocijenio je Kreš.
Vuča vlakova ucjenjivat će Putnički promet visokim najmom motornih vlakova, što će rezultirati skupljim prijevozom, nekvalitetnom uslugom i gubitkom putnika.
Privatizacija ovisnih poduzeća u vlasništvu HŽ-a pokušava ograničiti radničko dioničarstvo i ne predviđa nikakvu kontrolu nad imovinom koja se prodaje, upozoravaju sindikalci.
Oni optužuju Vladu da je prije godinu dana, kada je počeo proces privatizacije poduzeća u vlasništvu HŽ-a, potpisala sa Svjetskom bankom nepovoljan ugovor.
Svjetska banka traži da se sva tri ovisna društva u vlasništvu HŽ-a - PZZ inžinjering, Željezničko ugostiteljstvo i Redarstvo, vatrogastvo i rasadnik, prodaju na javnom natječaju bez popusta za radnike.
Sindikalci drže da bi novi Zakon o privatizaciji HŽ-a radnicima trebao omogućiti kupovinu dionica po povlaštenim cijenama, a u okviru procesa podjele HŽ-a inzistirat će na zaštiti radnika od otkaza, njihovoj racionalnoj preraspodjeli te uključivanju predstavnika radnika u nadzorne odbore.