Kako je na današnjoj konferenciji za novinare rekao predsjednik tog sindikata Ivan Forgač, planom je utvrđena podjela imovine HŽ-a na četiri pravna sljednika - Infrastrukturu, Putnički prijevoz, Teretni prijevoz i Vuču vlakova, pri čemu je posebno štetan način podjele motornih garnitura (elektromotorni i dizelmotorni vlakovi), koji bi trebali ući u imovinu Vuče vlakova.
Vuča vlakova je društvo koje se ne bavi izravnom prodajom usluga prijevoza, a utemeljeno je isključivo stoga što bi bilo neracionalno da se nedostatni broj lokomotiva dijeli između Putničkog prijevoza i Teretnog prijevoza.
Sindikat drži da je Vuča vlakova trebala biti utemeljena kao ovisno društvo u vlasništvu Putničkog i Teretnog prijevoza, a ne kao četvrto društvo u izravnom vlasništvu države.
Ako se zna da je razlog utemeljenja Vuče vlakova kao posebne tvrtke izbjegavanje podjele lokomotiva koje služe i putničkom i teretnom prijevozu, smatramo da se ostala vozila trebaju unijeti u kapital Putničkog prijevoza i Teretnog prijevoza, rekao je Forgač.
Kao što se teretni vagoni unose u imovinu Teretnog prijevoza, a putnički vagoni u imovinu Putničkog prijevoza, treba na isti način putničke motorne vlakove unijeti u imovinu Putničkog prijevoza, upozorava sindikat.
Forgač je rekao da se protive mogućem otpuštanju radnika, bilo u postupku same podjele HŽ-a, bilo neposredno nakon podjele.
Također je podsjetio na zaključke prošlotjednog sindikalnog sabora da je prioritet sindikata zaštititi radna mjesta i djelatnosti HŽ-a, što bi se trebalo postići razgovorima, stručnim skupovima, te prosvjednim aktivnostima koje uključuju i štrajk.
Na prosvjede će osim 4.000 članova tog sindikata biti pozvani članovi drugih sindikata s HŽ-a, rečeno je na konferenciji.