Vlada je, naime, prihvatila HNS-ov amandman u dostupnosti biračkih popisa, u kojemu neće biti zaštićenih osobnih podataka građana (JMBG, nacionalnost, spol). Sudionici izbora tako će moći nadležnom izbornom tijelu uputiti zahtjev da im se dostave popisi birača, a to će im tijelo morati udovoljiti u roku od 24 sata od zaprimanja zahtjeva.
Zakonom se propisuje vođenje biračkih popisa u elektroničkom obliku, a propisana je i obveza dostavljanja pismenih obavijesti biračima o tome jesu li upisani u popis birača, s kakvim podacima, te gdje su im biračka mjesta.
Diplomatske misije i konzularna predstavništa u inozemstvu obvezana su voditi prethodne registracije hrvatskih državljana koji će glasovati na njihovu području.
Građani koji žele glasovati u inozemstvu moći će se registrirati tijekom cijele godine, do zaključno 14 dana prije izbora, a na sam dan izbora u popise će se moći, uz posebnu potvrdu, upisati samo oni birači koji se iz objektivnih razloga ne stignu upisati ranije.
Zakonom se propisuje i da na izbore mogu izaći birači koji u vrijeme zaključenja biračkih popisa nisu navršili 18 godina, a punoljetnost će steći do dana održavanja izbora.
Sabor je izmijenio Zakon o Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) po kojemu će predsjednik DIP-a biti predsjednik Vrhovnog suda, a profesionalni sastav DIP-a proširit će se za još dva člana, suca Vrhovnog suda.
Oni će biti i potpredsjednici DIP-a, birat će ih Opća sjednica tog suda, na prijedlog predsjednika suda, a imenovat će ih Sabor.
Izmijenjen je i Zakon o izborima zastupnika u Hrvatski sabor, a Vlada je prihvatila amandman dijela zastupnika nacionalnih manjina da sve stranke, nezavisni i manjinski zastupnici imaju pravo na novac za izbornu promidžbu.
Naknada će se strankama raspoređivati ovisno o broju zastupnika koje će, umjesto pri konstituiranju, imati u trenutku raspuštanja Sabora.
Vlada je, naime, odustala od ideje da pravo na jednokratnu naknadu za izbornu 0promidžbu imaju samo one političke stranke koje su zastupnike imale u trenutku konstituiranja aktualnog saziva Sabora, čime se, kako je pojašnjeno, htjelo destimulirati prebjege koji su u parlament ušli na listama jedne stranke, da bi zatim prešli u druge stranke ili postali nezavisnim zastupnicima.