FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: OVOGODIŠNJA TURISTIČKA SEZONA USPJEŠNIJA NEGO JE PRIKAZUJU SLUŽBENE BROJKE

ZAGREB, 29. studenoga (Hina) - Ovogodišnja turistička sezona uspješnija je nego što opisuju službeni pokazatelji, i to kako u njenom financijskom tako i u marketinškom aspektu. Ishod ovogodišnje sezone je pozitivan, mjeri li se pojmom "zadovoljnog gosta" jer je turistička ponuda u hrvatskim destinacijama bila primjerena plaćenoj cijeni što je i razlog malog, gotovo nikakvog broja pritužbi.
ZAGREB, 29. studenoga (Hina) - Ovogodišnja turistička sezona uspješnija je nego što opisuju službeni pokazatelji, i to kako u njenom financijskom tako i u marketinškom aspektu. Ishod ovogodišnje sezone je pozitivan, mjeri li se pojmom "zadovoljnog gosta" jer je turistička ponuda u hrvatskim destinacijama bila primjerena plaćenoj cijeni što je i razlog malog, gotovo nikakvog broja pritužbi.#L# Pokazala je to ovojesenska anketa Privrednog vjesnika i Studia Weber iz Zagreba, provedena na uzorku od stotinu ispitanika, direktora hrvatskih hotelijersko-turističkih poduzeća, turističkih zajednica, agencija i marina. Po riječima Ante Gavranovića iz Privrednog vjesnika, istraživanje je provedeno zbog uzleta hrvatskog turizma ove godine,a koje je ponovo aktualiziralo pitanje o turizmu kao glavnoj razvojnoj prilici hrvatskog gospodarstva i države u cjelini. Anketa je tematski bila podijeljena u dvije cjeline. Prvi dio odnosio se na pitanja o ovogodišnjoj turističkoj sezoni, njenim financijskim rezultatima, uspjesima i neuspjesima, a drugi dio su činila pitanja o identitetu hrvatskog turističkog proizvoda, potencijalnim smjerovima njegove daljnje kreacije i budućnosti. Rezultati anketiranja su pokazali da nešto manje od polovice ispitanika, 43,2 posto, drži da su, iako različiti, ovogodišnji službeni podatci o povećanju turističkog prometa od 20 do 25 posto realni. No, čak 37,8 posto smatra da je povećanje prometa veće od prikazanog, pogotovo u vanpansionskoj potrošnji za koju još nema relevantnih mehanizama kako je točno evidentirati. Shodno tome, 73 posto ispitanika vjeruje da ovogodišnji podaci o strukturi turističke potrošnje nisu točni. Drugi dio pitanja tvezan je uz marketinški pristup u turizmu, a kao polazište je imao tezu da uspješna promocija domaće turističke ponude i svih njenih segmenata predstavlja jedan od osnovnih zadataka koji se postavlja u procesu daljnjeg pozicioniranja hrvatskog turizma. Po rezultatima ankete od ovogodišnjih promotivnih aktivnosti najkvalitetniji su bili prospekti i drugi tiskani materijali, slijede sajamski nastupi, dok su lošim ocijenjeni promotivni nastupi u medijima te akcije koje su uključivale promociju i oglašavanje putem Interneta. Vodeći ljudi hrvatskog turizma kao važno sredstvo u ovogodišnjoj promociji naveli su specifičan oblik društvenog marketinga - političke promjene s početka ove godine. Većina ispitanika, 51,4 posto, drži da je to prilično, a 37,8 posto jako utjecalo na uspješnost sezone, a ne nekakav poseban sustav turističke promocije. No, ubuduće je potrebno učiniti i nešto više u profiliranju hrvatskog turističkog identiteta, a pri tome postoje i problemi. Prema mišljenju ispitanih, njih 73 posto kao jedan od najčešćih problema s kojim se susreće Hrvatska ističe njezin atribut zemlje koja je nedavno bila sudionik ratnih sukoba, dok 37,8 posto problematičnim drži lošu ekonomsku situaciju. Krizno okružje kao problem vidi 35,1 posto ispitanika, a 27,7 posto problematičnim smatra i činjenicu što Hrvatska nije članice europskih integracija. Pomak od navedenih negativnih atributa povećao bi i ekonomsku vrijednost hrvatskog turizma, ne samo u povećanju broja gostiju nego i u mogućnosti produljenja sezone izvan okvira lipanj-rujan. No, prema prikupljenim podacima, 67,6 posto anketiranih smatra da hrvatski turizam na postojećem nivou razvoja i poslovne organizacije nema mogućnosti za značajnije produljenje sezone, najviše zbog loše kvalitete turističkog proizvoda, skromnih i nedostatnih smještajnih kapacitea, nepovoljnih cijena i problematične prometne infrastrukture. Kao tri najvažnije mogućnosti za povećanje turističkog prometa u kratkom vremenskom roku ističu se one vezane uz poreznu politiku pri čemu se najčešće naglašava problematika ukidanje ili smanjivanje PDV-a. Bez poboljšanja turističke ponude i bez novog osmišljavanja i ulaganja u promociju neće biti moguće ni značajnije produljenje turističke sezone. Za to je potrebno, drže ispitanici, utvrditi ili/i promijeniti postojeći kadar profesionalaca zaposlenih u turizmu. Pri tome, najveći dio anketiranih, 64,9 posto smatra da je hrvatski turistički menadžment samo u manjem dijelu dovoljno stručan i inovativan za osmišljavanje novog imagea hrvatskog turizma. I na kraju, 92 posto anketiranih smatra bi iduća turistička sezona trebala biti još uspješnija te da bi je mogao slijediti rast prometa od 10 posto u odnosu na ovogodišnju. (Hina) tam db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙