ZAGREB, 6. studenog (Hina) - Hoće li vodik zamijeniti benzin i naftu ili su to tek ekološke iluzije? Prema najavama, već bi ove godine Schell, DeimlerChrysler trebali proizvesti prve autobuse koji kao pogonsko gorivo koriste vodik. Je
li to putokaz ili tek zanimljiv, ali neisplativ eksperiment? #l# Vodik je izuzetno efikasan izvor energije, a najviše optimizma bude upravo izgledi za njegovu primjenu u prometu. Upravo zato i većina je istraživanja usmjerena na proizvodnju vozila na vodični pogon. Osamdesetih su se godina istraživanja okrenula vodiku kao mogućem energentu za treće tisućljeće, tim više, jer se vodik, osim iz fosilnih energenata, može proizvesti i iz biomase, te kemijskim procesom obrnute elektrolize kao ekološki čist energent, stoji u napisu posvećenom alternativnim oblicima energije objavljenom u glasilu 'INA'. No i danas, dvadeset godina kasnije, količine vodika dobivene na ekološki najčistiji način, dakle elektrolizom - zanemarive su. Komercijalno gledajući, kaže se u nastavku, ova je tehnologija još uvijek neisplativa. Ipak i BMW je najavio da će se ove godine na tržištu pojaviti mala serija njegovih vozila s pogonom na vodik. Uz to, stručnjaci predviđaju da će takva vozila u idućih deset godina imati značajan udio u cestovnom prometu. Postignuća u potrazi za novima ekološki prihvatljivim gorivima -
ZAGREB, 6. studenog (Hina) - Hoće li vodik zamijeniti benzin i naftu
ili su to tek ekološke iluzije? Prema najavama, već bi ove godine
Schell, DeimlerChrysler trebali proizvesti prve autobuse koji kao
pogonsko gorivo koriste vodik. Je li to putokaz ili tek zanimljiv,
ali neisplativ eksperiment? #l#
Vodik je izuzetno efikasan izvor energije, a najviše optimizma bude
upravo izgledi za njegovu primjenu u prometu. Upravo zato i većina
je istraživanja usmjerena na proizvodnju vozila na vodični pogon.
Osamdesetih su se godina istraživanja okrenula vodiku kao mogućem
energentu za treće tisućljeće, tim više, jer se vodik, osim iz
fosilnih energenata, može proizvesti i iz biomase, te kemijskim
procesom obrnute elektrolize kao ekološki čist energent, stoji u
napisu posvećenom alternativnim oblicima energije objavljenom u
glasilu 'INA'. No i danas, dvadeset godina kasnije, količine vodika
dobivene na ekološki najčistiji način, dakle elektrolizom -
zanemarive su. Komercijalno gledajući, kaže se u nastavku, ova je
tehnologija još uvijek neisplativa. Ipak i BMW je najavio da će se
ove godine na tržištu pojaviti mala serija njegovih vozila s
pogonom na vodik. Uz to, stručnjaci predviđaju da će takva vozila u
idućih deset godina imati značajan udio u cestovnom prometu.
Postignuća u potrazi za novima ekološki prihvatljivim gorivima -
ohrabruju. Naime, drži se da se značajan dio ekoloških problema
može rješiti tek znatnijim korištenjem ekološki čistih i
regenerativnih energenata. Živi bili, pa vidjeli!
(Hina) ld ld