IT-globalizacija IT-15.VI.-LA STAMPA-GLOBALIZACIJA ITALIJALA STAMPA15. VI. 2000.Globalni strah obilježava 2000."Tehnološki napredak dobar je za čovječanstvo: smanjuje bolesti, smanjuje napore, povećava slobodno vrijeme, produžuje
život. Nitko zapravo, a zasigurno ni bolonjski prosvjednici, ne sanja dovesti ga u pitanje.Globalni pokret protiv 'globalizacije' ne osuđuje tehnologiju, ne sanja o neostvarivu povratku u prirodno stanje, nije fundamentalistički na način na koji su to neki dijelovi pokreta za zaštitu okoliša. To je više izraz nelagode i jedno realno pitanje o našoj budućnosti. Brzina kojom tehnologija mijenja naš svakodnevni život, ulazeći u domove i urede poput neočekivana gosta, ne dopušta nam uvijek da s time držimo korak: katkada se zatječemo izgubljeni, strani samima sebi.'Globalizacija', riječ-simbol sadašnjeg doba, je dakle ta pojava koja poboljšava naše materijalne uvjete, no to čini prebrzo, koja nas čini jednakijim i slobodnijima, no pokazuje i sklonost da izbriše svaki identitet, svaku razliku.
ITALIJA
LA STAMPA
15. VI. 2000.
Globalni strah obilježava 2000.
"Tehnološki napredak dobar je za čovječanstvo: smanjuje bolesti,
smanjuje napore, povećava slobodno vrijeme, produžuje život. Nitko
zapravo, a zasigurno ni bolonjski prosvjednici, ne sanja dovesti ga
u pitanje.
Globalni pokret protiv 'globalizacije' ne osuđuje tehnologiju, ne
sanja o neostvarivu povratku u prirodno stanje, nije
fundamentalistički na način na koji su to neki dijelovi pokreta za
zaštitu okoliša. To je više izraz nelagode i jedno realno pitanje o
našoj budućnosti.
Brzina kojom tehnologija mijenja naš svakodnevni život, ulazeći u
domove i urede poput neočekivana gosta, ne dopušta nam uvijek da s
time držimo korak: katkada se zatječemo izgubljeni, strani samima
sebi.
'Globalizacija', riječ-simbol sadašnjeg doba, je dakle ta pojava
koja poboljšava naše materijalne uvjete, no to čini prebrzo, koja
nas čini jednakijim i slobodnijima, no pokazuje i sklonost da
izbriše svaki identitet, svaku razliku.
Međusobno jako udaljene pojave poput prosvjeda u Seattleu ili
Haiderove pobjede u Austriji, ili, da ostanemo u Italiji, uspjeh
borbi protiv genetski izmjenjene hrane, pokazuju istu
nepovjerljivost prema svijetu koji postaje previše jednak i
iskazuju istu potrebu za identitetom, pamćenjem, sporošću.
Politika još nije našla način da se uključi u tu raspravu, te,
naprotiv, izgleda da oklijeva svojim pomalo apstraktnim
hvaljenjima veličanstvenih sudbina i napredaka koje bi nam trebala
donijeti globalizacija. I iz tog razloga prosvjednici u Bologni
bježe tradicionalnim klasifikacijama, te nisu niti na ljevici,
niti na desnici.
Pošto se osude uobičajena, beskorisna, nasilja, oni iznose jedan
stvaran, kulturalni i psihološki više nego politički, problem koji
teško da se može zanemariti", piše Fabrizio Rondolino.