FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IT-30.V.-CORRIERE-O NEW ECONOMYIJU

IT-E-S-gospodarstvo-globalizacija IT-30.V.-CORRIERE-O NEW ECONOMYIJU ITALIJACORRIERE DELLA SERA30. V. 2000.Bocca: Pružite otpor new economy"Sretan rođendan, Bocca. (...) I prije deset godina mnogi su novinari otišli do Giorgia Bocce, kao što se ide nekom starom mudracu, kako bi proslavili njegov rođendan i kako bi ga čuli govoriti o izvještavanju.Gdje smo stali Bocca? Na gospodarskoj moći, govorili ste tada, koja sve više uvjetuje sredstva komunikacije? 'I sada mi se čini da je to pitanje u suštini isto, ali manje jasno zbog tehnološke revolucije, interneta'. Jesu li sve to djeca new economy? 'Odnosno nečega što ne postoji, najveće kolektivne imaginacije koja je ikada projicirana na svijet: izmišljanja novih tržišta radi izmišljenih potreba. Kapital je, u jednoj zemlji koja stalno jadikuje zbog siromaštva, izmislio činjenicu da će Talijani morati potrošiti 50 tisuća milijarda lira za nove mobilne telefone. Prešli smo iz doba preživljavanja u doba rasipanja. A u međuvremenu novi predsjednik nacionalne konfederacije industrijalaca napada sindikate? Kako se može napadati talijanski sindikat koji je najpopustljiviji na svijetu? Koja je radnička oporba u Italiji? Ne postoji. Koja je
ITALIJA CORRIERE DELLA SERA 30. V. 2000. Bocca: Pružite otpor new economy "Sretan rođendan, Bocca. (...) I prije deset godina mnogi su novinari otišli do Giorgia Bocce, kao što se ide nekom starom mudracu, kako bi proslavili njegov rođendan i kako bi ga čuli govoriti o izvještavanju. Gdje smo stali Bocca? Na gospodarskoj moći, govorili ste tada, koja sve više uvjetuje sredstva komunikacije? 'I sada mi se čini da je to pitanje u suštini isto, ali manje jasno zbog tehnološke revolucije, interneta'. Jesu li sve to djeca new economy? 'Odnosno nečega što ne postoji, najveće kolektivne imaginacije koja je ikada projicirana na svijet: izmišljanja novih tržišta radi izmišljenih potreba. Kapital je, u jednoj zemlji koja stalno jadikuje zbog siromaštva, izmislio činjenicu da će Talijani morati potrošiti 50 tisuća milijarda lira za nove mobilne telefone. Prešli smo iz doba preživljavanja u doba rasipanja. A u međuvremenu novi predsjednik nacionalne konfederacije industrijalaca napada sindikate? Kako se može napadati talijanski sindikat koji je najpopustljiviji na svijetu? Koja je radnička oporba u Italiji? Ne postoji. Koja je klasna borba u Italiji? Ne postoji više. Što još hoće D'Amato? Da svi popuste?' Gdje smo stali Bocca? Na tome da treba gledati i razumjeti kako bi se moglo prepričati i protumačiti: od vaših putovanja u srce kapitalizma tijekom godina obnove do analiza terorizma, to je uvijek bio vaš način rada. 'I još je tu, ali postaje sve teži. Tehnološka revolucija čini sve kako se ne bi dala shvatiti. Pošto je postala instrument profita i propagande, stalno ti priča gluposti. (...) Sve su tržišni potezi kako bi se povećala prodaja. Zato ti ih ne objašnjavaju, i ne mogu ti ih objasniti. Razumijem Billa Gatesa: on je izmislio nove tehnike. No kako se može razumjeti Colanino? Predsjednik Telecoma koji se hvali da može otpuštati kako bi se prikazao u dobrom svijetlu pred dioničarima, ja uopće ne razumijem. To je čovjek koji je izmislio samo nove tehnike kako bi napredovao u tvrtkama. Može biti da je on vrlo vješt, štoviše sigurno je vrlo vješt, no za talijansko gospodarstvo ne vidim prednosti u tome da ima Colanine na mjestu Agnellija i Pirellija. Novi turbokapitalisti pobjeđuju, pobijedit će, međutim na njihovu prijevaru neću nasjesti. Cijeli naraštaj novinara morao se prilagoditi vrhovnoj gospodarskoj vlasti i sada nam ta vrhovna vlast proriče da nas ubrzo više neće biti, da može i bez novina i knjiga, da će izdavaštvo ona obaviti na svojim strojevima. A, u međuvremenu, novine nastavljaju služiti gospodarima. Sadašnjim i budućim. Uključujući i Berlusconija: prema njemu se dobro odnosi, više ga se ne kritizira, jer ga se već vidi kao pobjednika u sljedećem krugu'. Vidjeti i razumjeti kako bi se prepričalo i protumačilo. A u vrijeme interneta? To je najneljudskije doba koje sam ikad vidio. Čak se i s teroristima moglo primijeniti humanističke kriterije, psihološke, kako bi se shvatilo kako ljudska bića mogu djelovati na tako lud način. Danas se nema što otkriti; turbokapitalisti ti odmah kažu; sve se čini radi profita, svime upravlja tržište, što to hoćeš razumjeti?' Bog profita određen da zamijeni Bogove religija? 'Ne. Ali može zamijeniti apokalipsu. Može dovesti do propasti čovječanstva. Sve se okreće oko toga koliko ćemo mobilnih telefona prodati, oko razvoja mreže. No što će se dogoditi čovjeku? Koji će ostati nezaposlen? Koji više neće ništa značiti? Koji više neće imati razlog postojanja? Teorija je: ovaj će sustav povećati bogatstvo svijeta, a bogatstvo se, prije ili kasnije, preraspodjeljuje među svima. I svima će biti bolje. No to nije istina: to je jedan svežderski kapitalizam koji proždire sve kako bi sam sebe udebljao. A oni koji rade u novinama, kao i oni koji vode politiku, žive u nekoj vrsti smetenosti: ne znaju više u kojem svijetu žive i ne znaju više koje instrumente trebaju primijeniti'. A Vi Bocca, kako plovite ovim vremenima? 'Osjećam se dovoljno jakim da se oduprem promjenama, modama, gospodarima'. Otpor. Kao u vrijeme partizana? 'Ako ništa drugo moja mladost i partizanski rat dva su parametra za razumijevanje nebeske udaljenosti koja postoji između mene i New Economy. (...) Vrijedi i za društvo: rođen sam i odrastao za fašističkoga režima: kako bilo, tada je neko društvo postojalo. Sada su posvuda unuci Thatcherove. Oni koji su za privatizacije svega, oni koji, kada ih se pita koji su društveni problemi, odgovaraju: 'Društvo ne postoji'. Za njih postoji samo novac. Sve već nalazim tjeskobnim. Partizani, pa i u svojim greškama, stavljali su u središte čovjeka, ne novac, ne strojeve. Kakva god stvar da se činila, mislilo se: kakvo će biti društvo koje ćemo napraviti? Nije se govorilo: ako mi pobijedimo, proizvest ćemo sto tisuća automobila više. Od partizana Bocce ostao mi je karakter. U životu moraš dobiti potvrdu da nisi bijednik, da si dovoljno jak da se odupreš promjenama, modama i gospodarima.(...)", piše Francesco Cevasco.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙