FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NJ 15. V. SZ: FRANC-PREDSJEDANJE EU

FR-DE-E-INTEGRACIJE-REFORMA-POLITIKA-Vlada-Organizacije/savezi-Politika NJ 15. V. SZ: FRANC-PREDSJEDANJE EU NJEMAČKASUEDDEUTSCHE ZEITUNG15. V. 2000.Francuska na pragu predsjedateljstva EU - Parizu nedostaje polet"Francuski premijer Lionel Jospin odabrao je simboličan datum - 50 godina nakon što je tadašnji francuski ministar vanjskih poslova Robert Schuman predstavio projekt Europske zajednice za ugljen i čelik, koja je kao Montan-unija postala jezgra Europske unije, Jospin je zastupnicima francuske skupštine razložio planove za francusko predsjedadanje Vijećem EU s početkom od 1. srpnja ove godine.No, toga dana gotovo nikome nije bilo do proslave, a suhoparni Jospin zapravo i nije primjerena osoba za širenje entuzijazma. Francuski premijer razborito je govorio o svojim predodžbama, upozorivši da valja izbjegavati pretjerana očekivanja i istaknuvši kao svoja načela realizam, djelotvornost i kontinuitet. Uz daljnji razvoj socijalne dimenzije u EU, najvažniji je cilj po Jospinu prihvaćanje reforme institucija do summita EU, zakazanog u prosincu ove godine u Nizzi. Zamjena dosad važećeg načela jednoglasnosti načelom većine, izraženija težina broja stanovnika određene zemlje pri donošenju odluka u Vijeću ministara EU i
NJEMAČKA SUEDDEUTSCHE ZEITUNG 15. V. 2000. Francuska na pragu predsjedateljstva EU - Parizu nedostaje polet "Francuski premijer Lionel Jospin odabrao je simboličan datum - 50 godina nakon što je tadašnji francuski ministar vanjskih poslova Robert Schuman predstavio projekt Europske zajednice za ugljen i čelik, koja je kao Montan-unija postala jezgra Europske unije, Jospin je zastupnicima francuske skupštine razložio planove za francusko predsjedadanje Vijećem EU s početkom od 1. srpnja ove godine. No, toga dana gotovo nikome nije bilo do proslave, a suhoparni Jospin zapravo i nije primjerena osoba za širenje entuzijazma. Francuski premijer razborito je govorio o svojim predodžbama, upozorivši da valja izbjegavati pretjerana očekivanja i istaknuvši kao svoja načela realizam, djelotvornost i kontinuitet. Uz daljnji razvoj socijalne dimenzije u EU, najvažniji je cilj po Jospinu prihvaćanje reforme institucija do summita EU, zakazanog u prosincu ove godine u Nizzi. Zamjena dosad važećeg načela jednoglasnosti načelom većine, izraženija težina broja stanovnika određene zemlje pri donošenju odluka u Vijeću ministara EU i ograničavanje broja povjerenika EU trebali bi poboljšati djelotvornost i stvoriti pretpostavke za proširenje europske zajednice. No, godinu i pol dana prije jednog od najznačajnijih događaja u povijesti EU - riječ je o uvođenju zajedničke valute - osjetan je nedostatak elana. Predstavnici vlade i oporbe žalili su se na neshvatljivi pad vrijednosti eura budući da svi gospodarski podaci ukazuju na uzlazni trend. No, taj trend sam po sebi nije dovoljan za stjecanje povjerenja građana koji proces ujedinjenja u najbolju ruku prate uz osjećaj ravnodušnosti a cjenkanje u Bruxellesu uz osjećaj nerazumijevanja, baš kao ni za stjecanje povjerenja tržišta. Tu su blokadu kritici podvrgli mnogi - od Jospina, koji se žali na nedostatak demokracije i udaljenost od građana, do bivšeg predsjednika Valeriea Giscarda d'Estainga i šefa komunista Roberta Huea. Bivši predsjedatelj povjerenstva EU Jacques Delors zahtijeva - u skladu s prijedlogom koji su 1995. formulirali njemački kršćanski demokrati Wolfgang Schaeuble i Karl Lamers - formiranje tvrde jezgre članica Eu koja će kao avangarda poticati nove, ambicioznije projekte. Čini se da je nakon početne skepse ta ideja počela u Francuskoj nailaziti na bolji odjek. Pri tome je pogled usmjeren ponajprije na Nijemce: gotovo svi komentatori smatraju da je uzrok blokade štektanje njemačko-francuskog motora. No, europski entuzijazam koji je još odlikovao Francoisa Mitterranda i Helmuta Kohla kao pripadnike ratne generacije danas više ne postoji. Uspon Gerharda Schroedera označio je dolazak na vlast u Njemačkoj samosvjesnije generacije koja nije toliko opterećena prošlošću. Na francuskoj pak strani predsjednik Jacques Chirac i premijer Jospin, pripadnici različitih političkih blokova, što otežava stvar, također nisu oduševljeni promicatelji europske ideje. Suprotnosti se jasno očituju i kada je u pitanju poljoprivredna politika: kompromis u pitanju Agende 2000 ne rješava probleme, vezane uz planirano proširenje. Napredak ne bilježi ni proces usklađivanja poreza i kreiranja bolje usklađene politike posebno kada je riječ o smanjenju deficita - načelno je još uvijek prisutan sukob federalističkoga i centralističkoga pristupa. Doduše, francuski ministar vanjskih poslova Hubert Vedrine upozorio je da će proširenje EU na 25 ili 30 članica rezultirati smanjenjem utjecaja njemačko-francuskih odnosa - posebno zato što će ostale države samosvjesnije zastupati vlastite interesa. Ipak, dogovor dviju država i dalje je po njemu 'nuždan'. Proširenje EU i uvođenje eura su projekti koje nije moguće realizirati isključivo formalnim odlukama poput rasprave o nekoj vrsti ministra financija EU. Potrebne su nove inicijative koje mnogi priželjkuju od njemačko-francuskog summita, predviđenog za 19. svibnja, dakle još prije početka francuskoga predsjedanja EU", napominje na kraju izvješća Gerhard Blaeske.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙