NEW YORK, 19. travnja (Hina/Reuters) - Većina prehrambenih proizvoda namijenjenih djeci koji se nude na britanskom tržištu uglavnom je, s prehrambenog stajališta, katastrofalno loše kvalitete, rezultati su istraživanja.
NEW YORK, 19. travnja (Hina/Reuters) - Većina prehrambenih
proizvoda namijenjenih djeci koji se nude na britanskom tržištu
uglavnom je, s prehrambenog stajališta, katastrofalno loše
kvalitete, rezultati su istraživanja. #L#
"Da su proizvođači namjerno htjeli pogoršati zdravlje djece, teško
bi bili uspješniji nego što su sada", kazao je dr. Tim Lobstein,
jedan od autora izvješća neovisnog tijela za nadzor hrane Food
Monitor: "Marketinški trikovi nude odličnu priliku za promicanje
zdrave dječje hrane, no umjesto toga čini se suprotno i reklamira se
nezdrava hrana".
Istraživanje je pokazalo da na svaki zdrav prehrambeni proizvod
namijenjen djeci dolazi više od deset onih s visokom razinom
zasićenih masti, šećeri ili soli.
Istraživanje nije obuhvatilo slatkiše, zaslađena pića ni čips za
koje se zna da su male prehrambene vrijednosti. Ispitani su samo oni
proizvodi koji se reklamiraju kao "idealna dječja užina" ili koji
na ambalaži imaju likove iz crtanih filmova ili nešto drugo čime
mogu privući djecu.
Svaki treći od 358 proizvoda obuhvaćenih ispitivanjem "na ambalaži
nosi tako loše informacije da se prehrambena vrijednost ne može
procijeniti", stoji u izvješću.
Uz to, više od 66 posto proizvoda sadrži dodane boje i okuse. Neki
deserti sadrže i do sedam, osam ili devet različitih umjetnih
boja.
U najnovijem izdanju časopisa "Food Magazine" organizacija napada
prehrambenu industriju zbog "pokušaja da prehranu učini onoliko
lošom koliko je to pravno dozvoljeno."
"Podaci bi mogli biti čak i lošiji da su proizvođači dovoljno hrabri
da na ambalaži svih svojih proizvoda navedu sastojke", stoji u
članku.
(Hina) car dgk