FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

US-20.XII.WASH.TIMES- RUSIJA

US-RU-krize-savezi-Politika US-20.XII.WASH.TIMES- RUSIJA SJEDINJENE DRŽAVETHE WASHINGTON TIMES20. XII. 2001.Neprijatelji država"Unatoč nedavnom isticanju Afganistanu, najvažnija međunarodna odluka proteklih nekoliko dana nije bila svjetski skup o budućnosti te zemlje. Ključna pitanja su se odnosila na Rusiju i zapad, i ključni sastanci bavili su se tehničkim prilagodbama u manjem, i stoga neučinkovitom, dijelu birokratske mašinerije, takozvanom Stalnom zajedničkom vijeću NATO-a i Rusije. Iako su promjene za sada čisto birokratske, ako se odgovarajuće provedu one mogu rezultirati u geostrateškoj prilagodbi razmjera zemljotresa. Po prvi put u povijesti Rusija bi mogla u potpunosti biti u savezu sa Zapadom.(...)Na područjima vanjske i obrambene politike, veliki dio rusko-zapadnjačkih odnosa okreće se oko NATO-a. No učinkoviti sigurnosni dogovor NATO-a i Rusije traži forum u kojemu se može zajednički baviti pravim problemima. Do sada je Stalno vijeće NATO-a i Rusije u tome sasvim neuspješno. NATO-ovi ministri vanjskih poslova su se u načelu složili da je ključna njegova promjena u učinkoviti instrument, no da bi se to učinilo bit će potrebna četiri koraka.
SJEDINJENE DRŽAVE THE WASHINGTON TIMES 20. XII. 2001. Neprijatelji država "Unatoč nedavnom isticanju Afganistanu, najvažnija međunarodna odluka proteklih nekoliko dana nije bila svjetski skup o budućnosti te zemlje. Ključna pitanja su se odnosila na Rusiju i zapad, i ključni sastanci bavili su se tehničkim prilagodbama u manjem, i stoga neučinkovitom, dijelu birokratske mašinerije, takozvanom Stalnom zajedničkom vijeću NATO-a i Rusije. Iako su promjene za sada čisto birokratske, ako se odgovarajuće provedu one mogu rezultirati u geostrateškoj prilagodbi razmjera zemljotresa. Po prvi put u povijesti Rusija bi mogla u potpunosti biti u savezu sa Zapadom.(...) Na područjima vanjske i obrambene politike, veliki dio rusko- zapadnjačkih odnosa okreće se oko NATO-a. No učinkoviti sigurnosni dogovor NATO-a i Rusije traži forum u kojemu se može zajednički baviti pravim problemima. Do sada je Stalno vijeće NATO-a i Rusije u tome sasvim neuspješno. NATO-ovi ministri vanjskih poslova su se u načelu složili da je ključna njegova promjena u učinkoviti instrument, no da bi se to učinilo bit će potrebna četiri koraka. Prvo, uspjeh ovoga, kao i svakog novog nastojanja, bit će pomognut novim imenom. (...)Drugi ključni korak bit će uspostavljanje procesa koji će stranama omogućiti da djelotvorno zajednički djeluju. (...) Uključivanje Rusije u stvarne sigurnosne odluke otvorit će važan novi prostor. Treće, novi sadržaj je isto tako ključan. Rusija nije dio NATO-a, i ne treba u njega biti uključena u svi pitanjima, no nema ozbiljne rasprave bez ozbiljnih pitanja. U stvarnosti zajednička pitanja koja se preklapaju kao terorizam, oružja masovnog uništavanja, središnja Azija i održavanje mira predstavljaju važan početni raspored na kojemu Rusija i NATO mogu surađivati. Konačno, NATO je vojni savez, i kako bi se stvorio novi sigurnosni odnos potrebni su neki značajni vojni dogovori. Ovdje su potrebni novi pristupi. Kako bi se provelo ključno područje suradnje, Rusija treba biti uključena u NATO-ove vojne vježbe glede terorizma, oružja za masovno uništavanje i proturaketne obrane. Šire, posebice obzirom na ruski angažman u Bosni i na Kosovu, može se uspostaviti zapovjedni lanac za nove aktivnosti. Isto tako, postrojbe koje bi mogle zajedno raditi mogu redovito zajedno vježbati. Uspješna provedba onoga što je načelno predloženo neće uopće biti laka. Treba se razumjeti da, kako bi se uspješnom učinila sigurnosna suradnja NATO-a i Rusije, treba preuzeti neke stvarne rizike. Primjerice, učiniti od Rusije stvarnog sudionika nosi rizik da ona može politički, pa i legalno, blokirati sporazume glede nekih važnih pitanja. (..) No veći je rizik nepotrebno ostaviti Rusiju izvan sigurnosnog okvira za ključna zajednička pitanja.(...)", piše Franklin D. Kramer, bivši pomoćnik za međunarodna sigurnosna pitanja tajnika za obranu (1996.-2001.)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙