ZAGREB, 15. listopada (Hina) - U sklopu projekta "Ekoškole - školski ekoprojekti", koji se provodi u Hrvatskoj uz potporu UNICEF-a i Ministarstva prosvjete i športa, danas je u Tribini grada Zagreba predstavljen priručnik za
nastavnike i odgojitelje "Odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj".
ZAGREB, 15. listopada (Hina) - U sklopu projekta "Ekoškole -
školski ekoprojekti", koji se provodi u Hrvatskoj uz potporu
UNICEF-a i Ministarstva prosvjete i športa, danas je u Tribini
grada Zagreba predstavljen priručnik za nastavnike i odgojitelje
"Odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj".#L#
U priručnik, namijenjen odgojno-obrazovnim djelatnicima u
svakidašnjem nastavnom radu, ugrađena su iskustva tročlanog
autorskog tima - Bosiljke Devernay, Diane Garašić i Vinka Vučića - u
četverogodišnjoj provedbi Projekta unaprjeđivanja odgoja i
obrazovanja za okoliš u brojnim odgojno-obrazovnim ustanovama.
Izdan je u nakladi UNICEF-a i Društva za unapređivanje odgoja i
obrazovanja, čiji su članovi autori priručnika.
O priručniku su trebali govoriti ministri prosvjete i športa i
zaštite okoliša i prostornog uređenja Vladimir Strugar i Božo
Kovačević, no zbog izvanredne sjednice Vlade nisu se mogli odazvati
današnjem predstavljanju.
Pomoćnik ministra zaštite okoliša Hrvoje Glavač podsjetio je na
veliku obrazovnu važnost priručnika koji, kako tvrdi, pokazuje da
je dug put u oblikovanju svijesti djece i mladeži za očuvanje
okoliša. Naglasio je da će Ministarstvo i nadalje pomagati slične
projekte.
Predstavnica UNICEF-ova Ureda za Hrvatsku Đurđica Ivković kazala
je da se priručnikom promiče ne samo pravo djece i mladeži na zdrav
okoliš nego i njihovo obrazovanje i sudjelovanje u njegovoj zaštiti
i očuvanju. Dodala je da će priručnik poticati djecu na učenje kao
oblikovanje pozitivnih stajališta te na razvoj kreativnosti i
snošljivosti.
Priručnik u prvoj cjelini daje teorijski uvod, posebno u vezi s
održivim razvojem, međunarodni kontekst i ciljeve te načela i
pristupe provedbi odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj.
Druga cjelina bavi se prijedlozima i praktičnim primjerima koji
oslikavaju cjelovit i sustavan pristup odgoju i obrazovanju, a
posljednja, treća, cjelina sadržava najvažnije međunarodne
dokumente iz područja odgoja i obrazovanja za okoliš, koje je
Hrvatska potpisala.
(Hina) tr mc