ZAGREB, 5. listopada (Hina) - Ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar pozvao je danas na središnjoj svečanosti u povodu Svjetskoga dana učitelja sve učitelje u Hrvatskoj da, zajedno s nadležnim ministarstvom, čine sve da hrvatsko
školstvo i učiteljstvo ostvaruju svoje zadaće te da imaju dostojno mjesto u društvu.
ZAGREB, 5. listopada (Hina) - Ministar prosvjete i športa Vladimir
Strugar pozvao je danas na središnjoj svečanosti u povodu
Svjetskoga dana učitelja sve učitelje u Hrvatskoj da, zajedno s
nadležnim ministarstvom, čine sve da hrvatsko školstvo i
učiteljstvo ostvaruju svoje zadaće te da imaju dostojno mjesto u
društvu.#L#
Na svečanosti pod nazivom "Učiti za promjene, učiti za budućnost",
održanoj u zagrebačkome Hrvatskom narodnom kazalištu, drugi put u
Hrvatskoj obilježen je Svjetski dan učitelja.
Taj je dan utemeljen 5. listopada 1996. u Parizu, kada je i donesena
Preporuka o statusu učitelja koju ministar Strugar smatra i danas
vrlo važnom i aktualnom.
Jer, podsjetio je Strugar, u Preporuci se ističe da napredak u
obrazovanju uglavnom ovisi o naobrazbi i osposobljenosti
učiteljskoga osoblja općenito te o ljudskim i pedagoškim
potencijalima svakoga pojedinog učitelja.
Osim toga, preporučuje se i da radni uvjeti za učitelje trebaju biti
takvi da najbolje promiču učinkovitost učenja te važnost
obrazovanja kao integralnoga dijela gospodarskog i društvenog
planiranja i poboljšanja životnih uvjeta.
Sustav odgoja i obrazovanja jedan je od najvažnijih sustava u
Hrvatskoj, koji pak ne smije biti kočnica bržemu razvoju zemlje,
istaknuo je Strugar.
Objasnio je da se taj sustav nalazi pred dva velika izazova od koji
je prvi sadržan u činjenici da su obrazovanje i odgoj one komponente
društvenoga sustava usmjerene prema budućnosti. Drugi je pak
izazov u osmišljavanju takovoga sustava koji će u budućnosti i dati
željene rezultate.
Savjetnik Predsjednika Republike za znanost, obrazovanje i
ekologiju Esad Prohić izrazio je osobno zadovoljstvo što je njegov
prvi javni istup u svojstvu savjetnika baš pred učiteljima. Jer,
istaknuo je Prohić, "učitelji imaju veliku i časnu prošlost, možda
ne baš sjajnu sadašnjost, ali sigurno bolju budućnost".
Osim razumijevanja za poteškoće kojima su bremeniti odgoj i
obrazovanje, Prohić je istaknuo i dobru namjeru Ureda Predsjednika
da, u skladu sa svojim nadležnostima, bude konstruktivan
sugovornik u rješavanju tih problema.
Predsjednik saborskoga Odbora za naobrazbu, znanost i kulturu Ante
Simonić upozorio je pak na opasnost do kojih dovode posljedice
"tunelskoga" načina razmišljanja, izazvanoga sve užom
specijalizacijom. S tim u vezi, istaknuo je važnost učitelja i
njihove skrbi za očuvanje individualne slobode učenika te
razvijanja sposobnosti širega sagledavanja i povezivanja znanja
kod učenika.
Danas se učitelji osjećaju često marginalizirani u društvu, a
suočeni su i sa brojnim problemima, kao što su alkohol, droga i
nasilje u školama.
Ali bez obzira na te i druge poteškoće u društvu, hrvatska Vlada
nije odustala od ulaganja u odgoj i obrazovanje, ustvrdila je
potpredsjednica Vlade Željka Antunović.
Jer, rekla je, ulaganje u ta područja pridonosi općemu boljitku
društva, odnosno njegovoj demokratizaciji, decentralizaciji i
pluralizmu što su, istaknula je, i ciljevi Vlade.
Sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj treba što brže i
kvalitetnije prilagoditi europskim standardima. U tim će pak
nastojanjima hrvatska Vlada znati čuti i prepoznati preporuke
struke, zaključila je potpredsjednica hrvatske Vlade Željka
Antunović.
(Hina) ip mć