CH-DE-zločini-Oružani sukobi-Kriminal-Sudovi-Nac. manjine i etn. zajednice ŠV-LE TEMPS-30.7.-NJEMAČKA SVAĐA OKO HOLOKAUSTA ŠVICARSKALE TEMPS30. VII. 2001.Njemačka svađa zbog holokausta"Može li se zamisliti izazovnija poruka u središtu
Berlina? Južno od Brandenburških vrata, na golemom zidu ističe se plakat sa sljedećim natpisom: 'Holokausta nikad nije ni bilo'. Ispod toga, sitnijim slovima: 'Još uvijek ima puno ljudi koji to tvrde. Za dvadeset godina bit će ih možda i više'. Treba pročitati dodatak da bi se shvatilo kako je riječ o kampanji prikupljanja novca za 'Spomenik ubijenim europskim Židovima' koji će se podići nekoliko metara dalje, a stajat će više od šezdeset milijuna franaka.Jasna je poruka u čijoj je pozadini idiličan sjevernoamerički krajolik (veliko jezero, planine pod snijegom i šume). Želja da se okrene stranica ('Schussstrich') u Njemačkoj je još velika. Moramo biti oprezni. Kolika bi djeca i unuci nacista htjeli da se više ne govori o holokaustu i strahotama iz prošlosti, da očiste svoju savjest. Dakako, izazov je pokrenuo novu prepirku oko 'instrumentalizacije Auschwitza'. Židovska zajednica koja ne sudjeluje u izgradnji spomenika i sama je podijeljena. Više instance u Frankfurtu upozorile su na uporabu revizionizma, premda
ŠVICARSKA
LE TEMPS
30. VII. 2001.
Njemačka svađa zbog holokausta
"Može li se zamisliti izazovnija poruka u središtu Berlina? Južno
od Brandenburških vrata, na golemom zidu ističe se plakat sa
sljedećim natpisom: 'Holokausta nikad nije ni bilo'. Ispod toga,
sitnijim slovima: 'Još uvijek ima puno ljudi koji to tvrde. Za
dvadeset godina bit će ih možda i više'. Treba pročitati dodatak da
bi se shvatilo kako je riječ o kampanji prikupljanja novca za
'Spomenik ubijenim europskim Židovima' koji će se podići nekoliko
metara dalje, a stajat će više od šezdeset milijuna franaka.
Jasna je poruka u čijoj je pozadini idiličan sjevernoamerički
krajolik (veliko jezero, planine pod snijegom i šume). Želja da se
okrene stranica ('Schussstrich') u Njemačkoj je još velika. Moramo
biti oprezni. Kolika bi djeca i unuci nacista htjeli da se više ne
govori o holokaustu i strahotama iz prošlosti, da očiste svoju
savjest. Dakako, izazov je pokrenuo novu prepirku oko
'instrumentalizacije Auschwitza'. Židovska zajednica koja ne
sudjeluje u izgradnji spomenika i sama je podijeljena. Više
instance u Frankfurtu upozorile su na uporabu revizionizma, premda
je namijenjen promicanju spomenika holokaustu. Naprotiv,
predsjednik zajednice u Berlinu opetovao je svoju potporu toj
izazovnoj kampanji. Najveći se kritičari plaše da će obični
smrtnici krivo protumačiti poruku. Strahuju da bi na koncu mogla
ići na ruku krajnjoj desnici. Planinski se krajolik uvijek sviđao
nacistima, a slogan ispisan velikim slovima mogao bi ih ojačati u
njihovu uvjerenju, tj. kako holokausta nikad nije bilo. 'Da bi
plakat imao učinka treba provocirati danas', rekao je novi
berlinski gradonačelnik poznat po tome što se javno očitovao kao
homoseksualac. 'Benetton' prodaje čarape s neugodnim slikama.
Zašto ne bismo mogli provocirati za dobru stvar, zapravo pita.
Čelni ljudi u tom projektu već su prikupili milijun franaka za
promociju dokumentacijskog središta koje će se izgraditi uz
spomenik... i koje će dokazati da je holokausta ipak bilo", piše
Stephane Schneider.