FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ŠV-LE TEMPS-30.7.-NJEMAČKA SVAĐA OKO HOLOKAUSTA

CH-DE-zločini-Oružani sukobi-Kriminal-Sudovi-Nac. manjine i etn. zajednice ŠV-LE TEMPS-30.7.-NJEMAČKA SVAĐA OKO HOLOKAUSTA ŠVICARSKALE TEMPS30. VII. 2001.Njemačka svađa zbog holokausta"Može li se zamisliti izazovnija poruka u središtu Berlina? Južno od Brandenburških vrata, na golemom zidu ističe se plakat sa sljedećim natpisom: 'Holokausta nikad nije ni bilo'. Ispod toga, sitnijim slovima: 'Još uvijek ima puno ljudi koji to tvrde. Za dvadeset godina bit će ih možda i više'. Treba pročitati dodatak da bi se shvatilo kako je riječ o kampanji prikupljanja novca za 'Spomenik ubijenim europskim Židovima' koji će se podići nekoliko metara dalje, a stajat će više od šezdeset milijuna franaka.Jasna je poruka u čijoj je pozadini idiličan sjevernoamerički krajolik (veliko jezero, planine pod snijegom i šume). Želja da se okrene stranica ('Schussstrich') u Njemačkoj je još velika. Moramo biti oprezni. Kolika bi djeca i unuci nacista htjeli da se više ne govori o holokaustu i strahotama iz prošlosti, da očiste svoju savjest. Dakako, izazov je pokrenuo novu prepirku oko 'instrumentalizacije Auschwitza'. Židovska zajednica koja ne sudjeluje u izgradnji spomenika i sama je podijeljena. Više instance u Frankfurtu upozorile su na uporabu revizionizma, premda
ŠVICARSKA LE TEMPS 30. VII. 2001. Njemačka svađa zbog holokausta "Može li se zamisliti izazovnija poruka u središtu Berlina? Južno od Brandenburških vrata, na golemom zidu ističe se plakat sa sljedećim natpisom: 'Holokausta nikad nije ni bilo'. Ispod toga, sitnijim slovima: 'Još uvijek ima puno ljudi koji to tvrde. Za dvadeset godina bit će ih možda i više'. Treba pročitati dodatak da bi se shvatilo kako je riječ o kampanji prikupljanja novca za 'Spomenik ubijenim europskim Židovima' koji će se podići nekoliko metara dalje, a stajat će više od šezdeset milijuna franaka. Jasna je poruka u čijoj je pozadini idiličan sjevernoamerički krajolik (veliko jezero, planine pod snijegom i šume). Želja da se okrene stranica ('Schussstrich') u Njemačkoj je još velika. Moramo biti oprezni. Kolika bi djeca i unuci nacista htjeli da se više ne govori o holokaustu i strahotama iz prošlosti, da očiste svoju savjest. Dakako, izazov je pokrenuo novu prepirku oko 'instrumentalizacije Auschwitza'. Židovska zajednica koja ne sudjeluje u izgradnji spomenika i sama je podijeljena. Više instance u Frankfurtu upozorile su na uporabu revizionizma, premda je namijenjen promicanju spomenika holokaustu. Naprotiv, predsjednik zajednice u Berlinu opetovao je svoju potporu toj izazovnoj kampanji. Najveći se kritičari plaše da će obični smrtnici krivo protumačiti poruku. Strahuju da bi na koncu mogla ići na ruku krajnjoj desnici. Planinski se krajolik uvijek sviđao nacistima, a slogan ispisan velikim slovima mogao bi ih ojačati u njihovu uvjerenju, tj. kako holokausta nikad nije bilo. 'Da bi plakat imao učinka treba provocirati danas', rekao je novi berlinski gradonačelnik poznat po tome što se javno očitovao kao homoseksualac. 'Benetton' prodaje čarape s neugodnim slikama. Zašto ne bismo mogli provocirati za dobru stvar, zapravo pita. Čelni ljudi u tom projektu već su prikupili milijun franaka za promociju dokumentacijskog središta koje će se izgraditi uz spomenik... i koje će dokazati da je holokausta ipak bilo", piše Stephane Schneider.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙