IT-HR-polemike-Politika IT-7.III.-LA STAMPA- POLEMIKA -BETTIZA- TALIJANSKI RASIZAM ITALIJALA STAMPA7. III. 2001.Useljenici iz zemalja izvan EU-a nisu svi Slaveni"Poštovani uredniče, Enzo Bettiza me je oštro napao radi jedne moje
pretpostavljene rasističke rečenice koju nisam nikada napisao, ni izjavio, niti se s njom ne slažem, u vezi Slavena kao 'genetski sklonih' nasilju.Mogao je i morao pročitati moje demantije kada sam, dva dana prije njegova članka, saznao za to što mi se 'imputira'.Da ja nisam rasist potvrđuje ne samo dosljedno političko ponašanje, nego poglavito i mnoga konkretna djela, koja se mogu dokumentirati, u korist integracije među narodima.Žaleći radi uvredljiva rasizma (čitati 'neka Bog oprosti Zaccheri za ono što tvrdi i misli', ne samo da me vrijeđa, nego mi se čini posve apsurdnim) izbjegava se međutim pravi problem: zašto su, nagonski, ljudi iz mjesta Novi odmah nakon događaja pomislili da je to zločin kojega je počinila banda Slavena?Vjerujem da to proizlazi iz sve većeg udaljavanja politike (poglavito s ljevice) od osjećaja običnih ljudi koji gledaju kako se množe kriminalna djela i bande koje su, neka Bettiza oprosti, ali
ITALIJA
LA STAMPA
7. III. 2001.
Useljenici iz zemalja izvan EU-a nisu svi Slaveni
"Poštovani uredniče, Enzo Bettiza me je oštro napao radi jedne moje
pretpostavljene rasističke rečenice koju nisam nikada napisao, ni
izjavio, niti se s njom ne slažem, u vezi Slavena kao 'genetski
sklonih' nasilju.
Mogao je i morao pročitati moje demantije kada sam, dva dana prije
njegova članka, saznao za to što mi se 'imputira'.
Da ja nisam rasist potvrđuje ne samo dosljedno političko ponašanje,
nego poglavito i mnoga konkretna djela, koja se mogu dokumentirati,
u korist integracije među narodima.
Žaleći radi uvredljiva rasizma (čitati 'neka Bog oprosti Zaccheri
za ono što tvrdi i misli', ne samo da me vrijeđa, nego mi se čini
posve apsurdnim) izbjegava se međutim pravi problem: zašto su,
nagonski, ljudi iz mjesta Novi odmah nakon događaja pomislili da je
to zločin kojega je počinila banda Slavena?
Vjerujem da to proizlazi iz sve većeg udaljavanja politike
(poglavito s ljevice) od osjećaja običnih ljudi koji gledaju kako
se množe kriminalna djela i bande koje su, neka Bettiza oprosti, ali
činjenica je, često albanske ili balkanske, što dovodi u krizu
sigurnost sviju.
Koliko će tisuća Talijana danas pretrpjeti krađu, džeparenje,
pljačku, i tko štiti ljude, s 90 posto zločina koji ostaju
nekažnjeni?
Naravno, mnogo je domaćih kriminalaca, no kako treba reagirati na
ciganku uhićenu 49 puta radi džeparenja, koju se odmah pušta na
slobodu jer nema dokumenata koji pokazuju dob, ili pred albanskim
pilotom glisera koji je pet puta uhićen i isto toliko puta osuđen na
sveukupno 11 godina zatvora, no kojega se redovito protjeruje i
koji je sveukupno u zatvoru proveo 17 dana? Pitanje Slavena je šire,
no nedvojbeno je da je povijesno gledano na mnogim područjima
Balkana nasilje svakodnevno, te je i etničko, vjersko, političko.
To sigurno nije 'genetsko' pitanje, no kao što je među Slavenima
mnogo nevinih žrtava i vrlo mnogo čestitih osoba (poput Rugove,
'balkanskog Gandija', kojega osobno poznajem i vjerujem da
zaslužuje Nobelovu nagradu za mir) isto tako ima i nasilnih i
ubojica. I previše njih, na žalost, izgledaju slobodni ući u
Italiju i kršiti zakon.", Marco Zacchera. Zastupnik Pijemonta
stranke Alleanza Nazionale
***
"Je li 'oštar napad' poziv, blago ironijski, koji sam uputio
Gospodinu moleći ga da oprosti gospodinu Zaccheri radi nesretne
rečenice koju su mu pripisali glavni nacionalni dnevnici? Sada
štovani zastupnik Marco Zacchera tvrdi da je rečenica, u kojoj se
Slavenima imputirala 'genetska' sklonost zlu, rođena greškom u
prijepisu, a koju je počinila tajnica.
Dakle, razdijelio je konačni tekst, i vjerojatno ispravan,
njegovog parlamentarnog ispitivanja u kojemu piše da su ljudi
'odmah' povezali tragediju u mjestu Novi Ligure s zločinom
počinjenom od balkanskih naroda 'koji izgledaju stoljećima
naviknuti na takve okrutnosti'. Prvo: ne čini mi se da se
eufemistički oblik mnogo razlikuje, glede genetskih aluzija, od
biti fraze koja se pojavila u novinama i čije očinstvo zastupnik
Zacchera niječe. Drugo: jadna tajnica bila bi onda tako nespremna i
rastrojena da je pomiješala 'naviknuti na takve okrutnosti' s
'genetski naviknuti na takve okrutnosti'.
Štovani zastupnik Zacchera možda nije shvatio pravu bit mojeg
članka. Ja sam javno korio, mimo njegove osobe, raširenu predrasudu
s kojom se u Italiji često općenito naziva 'Slavenom', ili
'Balkancem' kao istoznačnicom za 'Slavena', bilo koji stranac
osumnjičen radi kriminala. Zna li Zacchera primjerice u svojoj
etnografskoj nevinosti da balkanski poluotok nije većinom
nastanjen Slavenima, nego Rumunjima, Grcima, Mađarima i Albancima?
Rekao bih da ne zna. Zapravo, 'Slavenom' naziva čak i potpunog
Albanca Rugovu koji Slaven nikada nije bio, niti bi to htio postati.
Ako štovani zastupnik ima neku dvojbu glede toga, neka pribavi
preciznije etničke informacije od istog Ibrahima Rugove za kojega
kaže da ga je osobno upoznao.", Enzo Bettiza.