IT-islam-Politika-Religija/vjerovanje IT-10.VI.CORRIERE- MUSLIMANI I EUROPSKI IDENTITET ITALIJACORRIERE DELLA SERA10. VI. 2002.Muslimani na zapadu: vrijeme je da se postave neka pitanja"Mnogi misle da je napad na Tornjeve blizance bio
početak napada islamskog fundamentalizma na Zapad. Osobno, međutim, smatram, da taj događaj ne započinje, već zaključuje širenje islamskog fundamentalizma te da započinje novo doba promišljanja vlastitog identiteta, i sa strane Zapada i sa strane islama.(...)Fundamentalizam, nacrt da se obnovi islamska moć i stvori islamska država na temelju zakona iz Kurana kao u vrijeme kalifata, pojavljuje su u Egiptu s Muslimanskom braćom i Homeinijevom školom. Suzbijane od strane vlada, fundamentalističke ideje šire se među mladim sveučilištarcima. Nakon revolucije u Iranu, krize u Sovjetskom Savezu i krize marksizma te ideje osvajaju intelektualce koji tragaju za ideologijom koja bi se suprotstavila nadmoći Zapada, i narodne mase koje su uvijek ostajale religiozne. Fundamentalizam se širi posvuda, zauzima vlast u raznim zemljama gdje uspostavlja šerijatski zakon, i širi se i među muslimanskim useljenicima u Europi. Bin Laden iz svojeg saudijskog i afganistanskog utočišta priprema terorističku vojsku i pokreće
ITALIJA
CORRIERE DELLA SERA
10. VI. 2002.
Muslimani na zapadu: vrijeme je da se postave neka pitanja
"Mnogi misle da je napad na Tornjeve blizance bio početak napada
islamskog fundamentalizma na Zapad. Osobno, međutim, smatram, da
taj događaj ne započinje, već zaključuje širenje islamskog
fundamentalizma te da započinje novo doba promišljanja vlastitog
identiteta, i sa strane Zapada i sa strane islama.(...)
Fundamentalizam, nacrt da se obnovi islamska moć i stvori islamska
država na temelju zakona iz Kurana kao u vrijeme kalifata,
pojavljuje su u Egiptu s Muslimanskom braćom i Homeinijevom školom.
Suzbijane od strane vlada, fundamentalističke ideje šire se među
mladim sveučilištarcima. Nakon revolucije u Iranu, krize u
Sovjetskom Savezu i krize marksizma te ideje osvajaju
intelektualce koji tragaju za ideologijom koja bi se suprotstavila
nadmoći Zapada, i narodne mase koje su uvijek ostajale religiozne.
Fundamentalizam se širi posvuda, zauzima vlast u raznim zemljama
gdje uspostavlja šerijatski zakon, i širi se i među muslimanskim
useljenicima u Europi. Bin Laden iz svojeg saudijskog i
afganistanskog utočišta priprema terorističku vojsku i pokreće
čuvenu ofenzivu na Tornjeve blizance.
Tada se događa promjena. Zapad koji je do tada bio ravnodušan,
osjeća se ugrožen i otkriva u islamskom fundamentalizmu
terorističku prijetnju i kulturalni izazov kojega ovaj nosi.
Odgovara nasiljem i poražava fundamentaliste u Afganistanu. Potom
stvara izrazito moćan vojni savez između SAD-a, Europe i Rusije. No
mijenja i kulturalni stav. U svim zapadnim zemljama počinje duboko
preispitivanje svijesti o vlastitom identitetu, vlastitim
temeljnim vrijednostima. O tome što znači uključiti muslimane u
okvir zapadne civilizacije gdje postoji demokracija, podjela
između države i crkve, zakona i morala, sloboda vjeroispovijesti,
riječi, što su sve zabranjene stvari tamo gdje islam dolazi na
vlast.
Uvjeren sam da će se slijedećih deset godina proces razjašnjavanja
našeg povijesnog i kulturnog identiteta nastaviti još dublje.
Pitat ćemo se što znači biti Talijan, Europljanin. Sjedinjene
Države su višerasno i multireligijsko društvo, no svi govore isti
jezik, svi prisežu na isti ustav. Je li to moguće u Europi? I je li
moguće prihvatiti da je u islamskim zemljama zabranjeno javno
iskazivati drugu vjeroispovijest ili zagovaranje druge vjere? To
su pitanja koja si počinju postavljati i muslimanske elite. Neka ne
čine grešku da se prema tim pitanjima postavljaju kao da su
rasistički problemi. Radi se o kulturalnom procesu od kojeg ovisi
budućnost svih", piše Francesco Alberoni.