DE-KOMENTARI-Politika-Religija/vjerovanje NJ 28.V.-DIE WELT-ISLAMIZIRANJE EUROPE NJEMAČKADIE WELT28. V. 2002.Europi prijeti islamizacija"Možemo li poslije izbora u Nizozemskoj i dalje šutjeti o strahovima koje izazivaju islamizacija
ortodoksnog islama kao i islamizam? Neki duhoviti komentatori koji ne hvataju odmah za vrat optužbe za radikalizam, primijetili su da je ubijeni Pim Fortuyn sa svojim izjavama o islamu bio više ekscentričan nego desno radikalan. Treba razmisliti: homoseksualni profesor sociologije koji je uz to bio i marksist, ne uklapa se baš dobro u desno radikalnu scenu iako je neodgovorno ustrajao na populističkim izrekama. Činjenica da su na listi Pima Fortuyna na uglednom mjestu aktivni Joana Varela - tamnoputi useljenik s Kapverdskog otočja - kao i mnogo muslimanskih žena iz Magreba, u proturječju je s optužbom za neprijateljstvo prema strancima. Fortuyn je bio homoseksualac koji se bojao odbojnosti islama prema homoseksualizmu.Nizozemci ne žele iz svijeta islama uvoziti imame koji su ili islamisti ili ortodoksni muslimani, nego ih žele u vlastitoj zemlji europski, odnosno euro-islamski obrazovati. Za njih to nije
NJEMAČKA
DIE WELT
28. V. 2002.
Europi prijeti islamizacija
"Možemo li poslije izbora u Nizozemskoj i dalje šutjeti o
strahovima koje izazivaju islamizacija ortodoksnog islama kao i
islamizam? Neki duhoviti komentatori koji ne hvataju odmah za vrat
optužbe za radikalizam, primijetili su da je ubijeni Pim Fortuyn sa
svojim izjavama o islamu bio više ekscentričan nego desno
radikalan. Treba razmisliti: homoseksualni profesor sociologije
koji je uz to bio i marksist, ne uklapa se baš dobro u desno
radikalnu scenu iako je neodgovorno ustrajao na populističkim
izrekama. Činjenica da su na listi Pima Fortuyna na uglednom mjestu
aktivni Joana Varela - tamnoputi useljenik s Kapverdskog otočja -
kao i mnogo muslimanskih žena iz Magreba, u proturječju je s
optužbom za neprijateljstvo prema strancima. Fortuyn je bio
homoseksualac koji se bojao odbojnosti islama prema
homoseksualizmu.
Nizozemci ne žele iz svijeta islama uvoziti imame koji su ili
islamisti ili ortodoksni muslimani, nego ih žele u vlastitoj zemlji
europski, odnosno euro-islamski obrazovati. Za njih to nije
nedostatak snošljivosti. Marokanski imam iz Rotterdama izazvao je
strah kad se javno izjasnio da se prema Kuranu (sura 4, stih 34) žene
smije istući ako ne reagiraju na 'opomenu'. Osim toga je
homoseksualce u gradu proglasio 'opasnošću za mir'. Njima je
pripadao i tada nepoznati Pim Fortuyn koji je držao da imam ugrožava
njegovu slobodu. To je pozadina njegovog dopisa sastavljenog
kasnije, 'Protiv islamizacije naše kulture' kao i njegovog odlaska
sa sveučilišta u politiku. Zbog te je pozadine dakako smiješno
vezati europsku kulturu i identitet na homoseksualnost, što u istoj
mjeri čine Fortuyn i njegovi protivnici islamisti. No iza toga
stoji obrana prava da svaki čovjek sam odlučuje o svojem ponašanju.
To je islamu strano. Slučaj Nizozemske poučava nas da demokrati
moraju ozbiljno shvatiti strahove od islamizacije.
Oni koji poznaju islamsku dijasporu u Europi, znaju da ne sanjaju
samo islamisti o islamskoj Europi kojom vlada šerijat. I ortodoksni
muslimani rade isto i računaju da će Europu demografskom
islamizacijom uz migraciju učiniti Dar-al-Islamom - kućom islama.
Sve počinje u već postojećim usporednim društvima u kojima nemali
broj džamijske udruge drži vrhom koplja islamizacije Europe. Uopće
se ne radi o tomu da se islam udalji iz Europe nego da ga se pomiri s
Europom kao euro-islam.
Nizozemski izbori a prije njih 11. rujan koji označava prekretnicu,
te Djerba i nedavno pravodobno spriječeni napadi palestinskih
Tauhid islamista u Njemačkoj, nezaobilazni su događaji.
Prisiljavaju da se otvoreno govori kako određeni krugovi teže
iskoristiti islamsku kulturu u dijaspori za svoju logistiku. U tu
svrhu islamisti zlorabe otvoreno društvo kao instrument svoje
slobode kretanja: teror je usmjeren protiv liberalne slobode
demokracije a istodobno ju instrumentalizira za svoje svrhe. Za
djelotvoran postupak protiv tih prijetnja, Europa treba suradnju s
muslimanima. Oni moraju nedvojbeno osuditi svaki teror. Ipak od
predstavnika organizirane njemačke islamske dijaspore slušamo
samo upozorenja o 'neprijateljskoj slici islama' a ne o terorizmu.
Pri tomu se s optužbama antiislamizma u propagandističkoj maniri
konstruira posve pogrješna usporednica s antisemitizmom, pri čemu
se primjećuje da su mnogi islamisti antisemiti. S tim u vezi slušamo
proklamacije samoviktimizacije, znači samosažaljevanja muslimana
u ulozi žrtve koju sami sebi pripisuju. S tim Europljani ništa ne
mogu poduzeti.
Djelotvornija je politika integracije. Na žalost moramo osim o
integriranoj manjini europski obrazovanih muslimanskih
useljenika drugog naraštaja - primjerice mojih muslimanskih
studenata u Goettingenu - govoriti o općenito neuspjeloj
integraciji u Njemačkoj. U džamijskim udrugama mladi muslimani ne
uče primjerice kako mogu uskladiti ustav, demokraciju i svoju
vjeru. Što više, kao učenici čitaju njemačke prijevode Sayyida
Qutba u vlastitom izdanju - oca islamskog fundamentalizma i spise
čuvara njegove tradicije Yusufa al-Quadrawija.
Islamizacija počinje sa stvarnim sprječavanjem integracije
stvaranjem zatvorenih zajednica. Oni koji ne zatvaraju oči i ne
priključuju se laži o integraciji, shvaćaju da mi u Njemačkoj - ali
i drugdje u Europi - imamo obilje usporednih društava u europskoj
islamskoj dijaspori. Ukratko: europski obrazovani, poslovno
uspješni muslimani koji ne zastupaju doslovno vjerski ili
islamistički islam, jesu integrirani. No to općenito ne vrijedi za
općine džamijskih udruga koje zastupaju drukčiju političku
kulturu. One stvaraju usporedna društva a to je upravo suprotno od
integracije", zaključuje Bassam Tibi, profesor u Goettingenu koji
potječe iz ugledne obitelji iz Damaska.