FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

WT 11. IV. KAKAV ĆE TO SAMO BITI SUD?

US-sud-Kriminal/zakonodavstvo/pravosuđe-Kriminal-Proračun-Organizacije/savezi WT 11. IV. KAKAV ĆE TO SAMO BITI SUD? SJEDINJENE DRŽAVETHE WASHINGTON TIMES11. IV. 2002.Nepravedni međunarodni sud "Današnjim stvaranjem Međunarodnog kaznenog suda (MKZ) UN se nada da će pravosuđe dobiti međunarodni doseg. (...) No, kao i drugi međunarodni entiteti, njegovu ambicioznu sferu jurisdikcije vjerojatno će ometati njegov birokratski mehanizam kao i sukobljeni hirovi zemalja članica. Ovo predstavlja opasnost jer bi sud koji ostvaruje tek selektivnu pravdu mogao oslabjeti, umjesto da ojača, primjenu pravosuđa diljem svijeta. Sud je ustrojen na takav način da uopće nije vjerojatno da će istraživati zločine osim ako to posebno ne zatraži Vijeće Sigurnosti UN-a. Pet stalnih članica Vijeća- SAD, Rusija, Velika Britanija, Francuska i Kina - stoga će imati veliki utjecaj. Jednako tako, kako Rusija i Kina i same vrlo često teško povrjeđuju ljudska prava, sud bi mogao biti posebno nemoćan u područijma u kojima mu je potreban autoritet. MKZ bi trebao biti međunarodni posrednik pravde. No zanimljivo je to da se sud ne želi baviti međunarodnim vrućim pitanjima niti zločinima 'agresije' ili terorizma, jer ih je navodno preteško
SJEDINJENE DRŽAVE THE WASHINGTON TIMES 11. IV. 2002. Nepravedni međunarodni sud "Današnjim stvaranjem Međunarodnog kaznenog suda (MKZ) UN se nada da će pravosuđe dobiti međunarodni doseg. (...) No, kao i drugi međunarodni entiteti, njegovu ambicioznu sferu jurisdikcije vjerojatno će ometati njegov birokratski mehanizam kao i sukobljeni hirovi zemalja članica. Ovo predstavlja opasnost jer bi sud koji ostvaruje tek selektivnu pravdu mogao oslabjeti, umjesto da ojača, primjenu pravosuđa diljem svijeta. Sud je ustrojen na takav način da uopće nije vjerojatno da će istraživati zločine osim ako to posebno ne zatraži Vijeće Sigurnosti UN-a. Pet stalnih članica Vijeća- SAD, Rusija, Velika Britanija, Francuska i Kina - stoga će imati veliki utjecaj. Jednako tako, kako Rusija i Kina i same vrlo često teško povrjeđuju ljudska prava, sud bi mogao biti posebno nemoćan u područijma u kojima mu je potreban autoritet. MKZ bi trebao biti međunarodni posrednik pravde. No zanimljivo je to da se sud ne želi baviti međunarodnim vrućim pitanjima niti zločinima 'agresije' ili terorizma, jer ih je navodno preteško definirati. Ako sud neće rješavati ova pitanja, teško se može očekivati da će biti globalno relevantan. Ako hendikepirani međunarodni sud bude smatran idealom, stavovi prema pravosuđu će postati ravnodušni i cinični. No tu je i pragmatičnije i hitnije pitanje. Čak da je sud institucijski i sposoban primjenjivati slijepu pravdu diljem svijeta, tu je i problematično pitanje kako bi ta pravda tada bila primjenjivana. U slučajevima u kojima je međunarodni sud bio učinkovit, posebice nueremberški i tribunal za bivšu Jugoslaviju, suđenja su uslijedila nakon vojne pobjede. Kako se može očekivati da će sudske presude biti relevantne ako nema ove vrste vojnog trijumfa? Je li međunarodna zajednica pripravna početi vojni napad svaki put kada sud otkrije povredu zakona? Te manjkavosti dovoljno su velike i važne da MKZ, koji na papiru djeluje u redu, pretvore u tigra od papira. Umjesto stvaranja stalnog suda, međunarodna zajednica bi trebala razmisliti o efikasnom organiziranju procesa ad hoc tribunala kada su oni potrebni. Naposlijetku, do pravde nema prečica. Jedini način na koji međunarodna zajednica može zaista raditi na ostvarivanju pravde jest metodično pomagati zemljama da jačaju zakonodavstvo u svojim državama. Ovaj će zadatak najvjerojatnije i biti onoliko težak kao što se čini na prvi pogled, i ne može ga se započeti fanfarama međunarodnog suda. Pravdu će graditi svaka zemlja zasebno", stoji u uvodniku lista.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙