FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

LUČIN: CILJ JE ZABRANE CESTOVNOG PRIJEVOZA NAFTE OČUVATI OKOLIŠ

ZAGREB, 16. siječnja (Hina) - Izmjene MUP-ova Pravilnika o načinu prijevoza opasnih tvari u cestovnom prometu, koji je noćas stupio na snagu, korak je k opredjeljenju Hrvatske da bude turistička zemlja i da očuva okoliš, izjavio je ministar unutarnjih poslova Šime Lučin na današnjem "aktualnom satu" na sjednici Hrvatskog sabora.
ZAGREB, 16. siječnja (Hina) - Izmjene MUP-ova Pravilnika o načinu prijevoza opasnih tvari u cestovnom prometu, koji je noćas stupio na snagu, korak je k opredjeljenju Hrvatske da bude turistička zemlja i da očuva okoliš, izjavio je ministar unutarnjih poslova Šime Lučin na današnjem "aktualnom satu" na sjednici Hrvatskog sabora. #L# Rekacije na te izmjene su ispolitizirane zbog interesa pojedinih financijskih skupina, ocijenio je Lučin. Po promijenjenu Pravilniku od noćas je kroz Hrvatsku prijevoz nafte i naftnih derivata dopušten samo cjevovodom, željeznicom, pomorskim i riječnim putem. Ministar Lučin iznio je podatak da se u prošle tri godine u prometu dogodilo više od 70 ekoloških izgreda a da je MUP-ova analiza prometne sigurnosti pokazala da je na cestama kojima ne prometuju cisterne i tegljači broj nesreća znatno manji. Ministar vanjskih poslova Tonino Picula potvrdio je da je zabrana prijevoza nafte i naftnih prerađevina hrvatskim cestama izazvala (negativne) reakcije u susjednim zemljama, da su neke od njih pozvale hrvatske veleposlanike i otpremnike poslova za dodatna pojašnjenja. Komunikacije još traju, nadam se da posljedice neće biti takve kakve najavljujete, odgovorio je Picula IDS-ovcu Damiru Kajinu koji je izjavio da će zabranom najviše biti pogođeni građani, da će se odnosi sa susjednom Slovenijom još više komplicirati, da se priča o (protumjeri) zabrani ulaska u Sloveniju hrvatskih automobila bez katalizatora i td. Donošenje spomenute odluke motivirano je sve češćim ekološkim izgredima, ustvrdio je i ministar Picula. Slovenija je zbog te odluke jučer uputila službeni prosvjed Hrvatskoj, ocijenivši da je ta mjera "u suprotnosti s prihvaćenim međunarodnim sporazumima koji obvezuju Hrvatsku i u suprotnosti s načelima dobrosusjedskih odnosa". U MUP-u su istaknuli da takav Pravilnik nije ništa novo u europskim okvirima (slični su propisi u Austriji i Švicarskoj), a u Ministarstvu prometa, pomorstva i veza naveli su da je Hrvatska u prosincu prošle godine po načelu recipročnosti sa Slovenijom razmijenila 5000 jednokratnih dozvola za prijevoz koje vrijede godinu dana. Također su objasnili da su dozvole razmijenjene na temelju međunarodnih ugovora koje je Hrvatska bilateralno potpisala s Slovenijom i još 25 većinom europskih država. Izdavanjem dozvola regulira se samo broj prijevoza tereta, ali ne i njegov sadržaj, te stoga nema govora o kršenju međunarodnih obveza, izjavio je jučer za Hinu ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek. Dodao je da će dozvole Ministarstva prijevoznici moći iskoristiti, ali neće smjeti prevoziti naftu i naftne derivate. (Hina) bm/ibob/dg sšh

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙