ZAGREB, 16. siječnja (Hina) - Izmjene MUP-ova Pravilnika o načinu prijevoza opasnih tvari u cestovnom prometu, koji je noćas stupio na snagu, korak je k opredjeljenju Hrvatske da bude turistička zemlja i da očuva okoliš, izjavio je
ministar unutarnjih poslova Šime Lučin na današnjem "aktualnom satu" na sjednici Hrvatskog sabora.
ZAGREB, 16. siječnja (Hina) - Izmjene MUP-ova Pravilnika o načinu
prijevoza opasnih tvari u cestovnom prometu, koji je noćas stupio
na snagu, korak je k opredjeljenju Hrvatske da bude turistička
zemlja i da očuva okoliš, izjavio je ministar unutarnjih poslova
Šime Lučin na današnjem "aktualnom satu" na sjednici Hrvatskog
sabora. #L#
Rekacije na te izmjene su ispolitizirane zbog interesa pojedinih
financijskih skupina, ocijenio je Lučin.
Po promijenjenu Pravilniku od noćas je kroz Hrvatsku prijevoz nafte
i naftnih derivata dopušten samo cjevovodom, željeznicom,
pomorskim i riječnim putem.
Ministar Lučin iznio je podatak da se u prošle tri godine u prometu
dogodilo više od 70 ekoloških izgreda a da je MUP-ova analiza
prometne sigurnosti pokazala da je na cestama kojima ne prometuju
cisterne i tegljači broj nesreća znatno manji.
Ministar vanjskih poslova Tonino Picula potvrdio je da je zabrana
prijevoza nafte i naftnih prerađevina hrvatskim cestama izazvala
(negativne) reakcije u susjednim zemljama, da su neke od njih
pozvale hrvatske veleposlanike i otpremnike poslova za dodatna
pojašnjenja.
Komunikacije još traju, nadam se da posljedice neće biti takve
kakve najavljujete, odgovorio je Picula IDS-ovcu Damiru Kajinu
koji je izjavio da će zabranom najviše biti pogođeni građani, da će
se odnosi sa susjednom Slovenijom još više komplicirati, da se
priča o (protumjeri) zabrani ulaska u Sloveniju hrvatskih
automobila bez katalizatora i td.
Donošenje spomenute odluke motivirano je sve češćim ekološkim
izgredima, ustvrdio je i ministar Picula.
Slovenija je zbog te odluke jučer uputila službeni prosvjed
Hrvatskoj, ocijenivši da je ta mjera "u suprotnosti s prihvaćenim
međunarodnim sporazumima koji obvezuju Hrvatsku i u suprotnosti s
načelima dobrosusjedskih odnosa".
U MUP-u su istaknuli da takav Pravilnik nije ništa novo u europskim
okvirima (slični su propisi u Austriji i Švicarskoj), a u
Ministarstvu prometa, pomorstva i veza naveli su da je Hrvatska u
prosincu prošle godine po načelu recipročnosti sa Slovenijom
razmijenila 5000 jednokratnih dozvola za prijevoz koje vrijede
godinu dana. Također su objasnili da su dozvole razmijenjene na
temelju međunarodnih ugovora koje je Hrvatska bilateralno
potpisala s Slovenijom i još 25 većinom europskih država.
Izdavanjem dozvola regulira se samo broj prijevoza tereta, ali ne i
njegov sadržaj, te stoga nema govora o kršenju međunarodnih obveza,
izjavio je jučer za Hinu ministar pomorstva, prometa i veza Alojz
Tušek. Dodao je da će dozvole Ministarstva prijevoznici moći
iskoristiti, ali neće smjeti prevoziti naftu i naftne derivate.
(Hina) bm/ibob/dg sšh