FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U PONOĆ STUPA NA SNAGU ZABRANA CESTOVNOG PRIJEVOZA NAFTE KROZ HRVATSKU

ZAGREB, 15. siječnja (Hina) - Stupanjem na snagu izmjena i dopuna MUP-ova Pravilnika o načinu prijevoza opasnih tvari u cestovnom prometu, od noćas u ponoć zabranjen je cestovni prijevoz nafte i naftnih derivata kroz Hrvatsku.
ZAGREB, 15. siječnja (Hina) - Stupanjem na snagu izmjena i dopuna MUP-ova Pravilnika o načinu prijevoza opasnih tvari u cestovnom prometu, od noćas u ponoć zabranjen je cestovni prijevoz nafte i naftnih derivata kroz Hrvatsku.#L# Zabrana je, kako tvrde u MUP-u, donesena zbog ekoloških razloga, a prema Pravilniku, od ponoći je kroz Hrvatsku prijevoz nafte i naftnih derivata dopušten samo cjevovodom, željeznicom, te pomorskim i riječnim putem. Očekuje se da će pravilnik najviše "pogoditi" slovenske prijevoznike koji cisternama prevoze naftu preko Hrvatske u treće zemlje. Slovenija je zbog toga jučer uputila službeni prosvjed Hrvatskoj, ocijenivši da je takva mjera "u suprotnosti s prihvaćenim međunarodnim sporazumima koji obvezuju Hrvatsku i u suprotnosti s načelima dobrosusjedskih odnosa". Glasnogovornica MUP-a Zinka Bardić nije željela komentirati slovensku prosvjednu notu, kao ni zahtjev Gospodarske komore BiH vlastima u Sarajevu da utječu na Hrvatsku da ukine sporni Pravilnik. Rekla je kako to može komentirati Vlada i Ministarstvo vanjskih poslova, a ne MUP, koji je, kako je kazala, Pravilnik donio u skladu sa zakonskom procedurom i uz suglasnost Ministarstva pomorstva, promet i veza. U MUP-u ističu da Pravilnik nije ništa novo u europskim okvirima jer, primjerice, i Austrija ima slične propise. Na upit hoće li od ponoći biti zabranjen ulaz u Hrvatsku i onim prijevoznicima koji imaju dozvole Ministarstva pomorstva, promet i veza, Bardić nije željela odgovoriti. Kako se doznaje u Ministarstvu pomorstva, promet i veza, Hrvatska je u prosincu prošle godine sa Slovenijom razmijenila 5.000 dozvola za prijevoz. Dozvole su jednokratne i vrijede godinu dana, a izdaju se prema reciprocitetu, odnosno koliko Hrvatska izda dozvola za prijevoz tereta kroz svoju zemlju, toliko dozvola dobije od Slovenije. Kako su dozvole razmijenjene temeljem međunarodnih ugovora koje je Hrvatska bilateralno potpisala sa Slovenijom i još 25, većinom europskih država, postavilo se pitanje može li se jednim pravilnikom poništiti obveze prihvaćene međunarodnim ugovorom i "povući" dozvole. Ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek izjavio je Hini kako se izdavanjem dozvola stranim prijevoznicima regulira samo broj prijevoza tereta, ali ne i sadržaj tereta, te da stoga nema govora o kršenju međunarodnih obveza. Tušek je pojasnio da će cestovni prijevoznici moći iskoristiti dozvole Ministarstva, ali neće smjeti prevoziti naftu i naftne derivate. (Hina) so so

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙