ZAGREB, 15. siječnja (Hina) - Stupanjem na snagu izmjena i dopuna MUP-ova Pravilnika o načinu prijevoza opasnih tvari u cestovnom prometu, od noćas u ponoć zabranjen je cestovni prijevoz nafte i naftnih derivata kroz Hrvatsku.
ZAGREB, 15. siječnja (Hina) - Stupanjem na snagu izmjena i dopuna
MUP-ova Pravilnika o načinu prijevoza opasnih tvari u cestovnom
prometu, od noćas u ponoć zabranjen je cestovni prijevoz nafte i
naftnih derivata kroz Hrvatsku.#L#
Zabrana je, kako tvrde u MUP-u, donesena zbog ekoloških razloga, a
prema Pravilniku, od ponoći je kroz Hrvatsku prijevoz nafte i
naftnih derivata dopušten samo cjevovodom, željeznicom, te
pomorskim i riječnim putem.
Očekuje se da će pravilnik najviše "pogoditi" slovenske
prijevoznike koji cisternama prevoze naftu preko Hrvatske u treće
zemlje.
Slovenija je zbog toga jučer uputila službeni prosvjed Hrvatskoj,
ocijenivši da je takva mjera "u suprotnosti s prihvaćenim
međunarodnim sporazumima koji obvezuju Hrvatsku i u suprotnosti s
načelima dobrosusjedskih odnosa".
Glasnogovornica MUP-a Zinka Bardić nije željela komentirati
slovensku prosvjednu notu, kao ni zahtjev Gospodarske komore BiH
vlastima u Sarajevu da utječu na Hrvatsku da ukine sporni
Pravilnik. Rekla je kako to može komentirati Vlada i Ministarstvo
vanjskih poslova, a ne MUP, koji je, kako je kazala, Pravilnik donio
u skladu sa zakonskom procedurom i uz suglasnost Ministarstva
pomorstva, promet i veza.
U MUP-u ističu da Pravilnik nije ništa novo u europskim okvirima
jer, primjerice, i Austrija ima slične propise.
Na upit hoće li od ponoći biti zabranjen ulaz u Hrvatsku i onim
prijevoznicima koji imaju dozvole Ministarstva pomorstva, promet i
veza, Bardić nije željela odgovoriti.
Kako se doznaje u Ministarstvu pomorstva, promet i veza, Hrvatska
je u prosincu prošle godine sa Slovenijom razmijenila 5.000 dozvola
za prijevoz. Dozvole su jednokratne i vrijede godinu dana, a izdaju
se prema reciprocitetu, odnosno koliko Hrvatska izda dozvola za
prijevoz tereta kroz svoju zemlju, toliko dozvola dobije od
Slovenije.
Kako su dozvole razmijenjene temeljem međunarodnih ugovora koje je
Hrvatska bilateralno potpisala sa Slovenijom i još 25, većinom
europskih država, postavilo se pitanje može li se jednim
pravilnikom poništiti obveze prihvaćene međunarodnim ugovorom i
"povući" dozvole.
Ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek izjavio je Hini kako
se izdavanjem dozvola stranim prijevoznicima regulira samo broj
prijevoza tereta, ali ne i sadržaj tereta, te da stoga nema govora o
kršenju međunarodnih obveza. Tušek je pojasnio da će cestovni
prijevoznici moći iskoristiti dozvole Ministarstva, ali neće
smjeti prevoziti naftu i naftne derivate.
(Hina) so so