PARIZ, 10. studenog (Hina/AFP) - Dodirivanje ispupčenih slova tijekom učenja čitanja olakšava učenje u djece predškolske dobi, prema istraživanju francuskih stručnjaka.
PARIZ, 10. studenog (Hina/AFP) - Dodirivanje ispupčenih slova
tijekom učenja čitanja olakšava učenje u djece predškolske dobi,
prema istraživanju francuskih stručnjaka. #L#
Istraživači su proučavali dva načina učenja čitanja na 26 djece u
dobi od pet godina. Prvi, klasičan način temelji se samo na gledanju
i na slušanju. Drugi, "multisenzorni" način poziva se, uz gledanje
i slušanje, i na opip.
Djeca su tijekom vježbe prepoznavanja slova trebala kažiprstom
dodirivati rub ispupčenog kosog slova, prvo uz pomoć osjetila vida,
a zatim bez njega.
Svaka se vježba sastoji od šest seansi (jedna u tjednu), na kojima
dijete pola sata uči prepoznavati jedno slovo (a, i, r, t, p i b) i
odgovarajući zvuk. Obje se vježbe provode kroz igru kojoj je cilj
razviti sposobnost sastavljanja slogova, rima i glasova
izgovorenih riječi, prepoznavanja slova i povezivanja slova i
glasova.
Istraživači su utvrdili rezultate svakog djeteta prije i poslije
vježbe uz pomoć, među ostalim, testova za čitanje pseudoriječi, kao
što su "ita, ari". Djeca ne mogu čitati te pseudoriječi ako nisu
razumjela koji glas odgovara kojem slovu.
Rezultat: djeca su nakon multisenzornog učenja čitala dvaput više
pseudoriječi nego nakon klasičnog učenja. Istraživači te rezultate
tumače posebnostima funkcioniranja svakog osjetila u dobi od pet
godina.
Opip je prisiljavao dijete da analitički pristupa slovima, što se
nužno ne čini kada se slova samo gledaju, kažu istraživači.
Primjena opipa sliči na elemente Montessori metode, koja je dobila
ime po talijanskoj liječnici koja ju je osmislila, ističe Pascale
Cole.
(Hina) vrad dgk