SAN FRANCISCO, 3. studenoga (Hina/dpa) - Novo istraživanje, čija je tema prvi puta bila utjecaj elektronskih aparata na živote djece mlađe od šest godina, otkrilo je da djeca koja puno gledaju televiziju lošije čitaju od ostale
djece.
SAN FRANCISCO, 3. studenoga (Hina/dpa) - Novo istraživanje, čija je
tema prvi puta bila utjecaj elektronskih aparata na živote djece
mlađe od šest godina, otkrilo je da djeca koja puno gledaju
televiziju lošije čitaju od ostale djece. #L#
Istraživanje, koje je vodila Zaklada obitelji Kaiser iz
Kalifornije, također otkriva da američka djeca u dobi od jedne do
šest godina provode isto toliko vremena pred televizorom ili
računalom kao i igrajući se na svježem zraku. Istraživanje je
također pokazalo da svako četvrto dijete mlađe od deset godina u
dječjoj sobi ima svoj televizor.
Ovo istraživanje smatra se do sada najvećim provedenim
ispitivanjem načina na koji mala djeca koriste elektronske
aparate, a otkrilo je da su djeca praktički od rođenja
"bombardirana" velikim dozama televizije, video-igrica i
računala.
"Današnja predškolska djeca počinju koristi medije komunikacija
puno ranije nego što smo to mislili", kazala je jedna od voditeljica
istraživanja Ellen Wartella, docentica Fakulteta za komunikaciju
sveučilišta u Teksasu.
Istraživanje je pokazao da djeca mlađa od šest godina provode
prosječno dva sata pred elektronskim napravama, a jednako toliko
vremena provode i igrajući se na zraku.
Još jedno otkriće: gotovo polovica sve ispitane djece u dobi do šest
godina već se koristilo računalom, jedna trećina djece igra se
video-igricama, dok 43 posto djece mlađe od dvije godine svakoga
dana gleda televiziju. Dvadeset šest posto ispitane djece ima
televizor u svojoj sobi.
U istraživanju nazvanom "Od nula do šest godina: elektronski mediji
u životima male i predškolske djece" ispitano je 1.065 djece u SAD-
u, te je prvo nacionalno istraživanje koje se bavilo utjecajem
elektronskih naprava na djecu mlađu od šest godina.
Samo 34 posto djece u dobi od četiri do šest godina, koji velik dio
vremena provode pred televizorom, zna čita, prema 56 posto druge
djece koja u toj dobi znaju čitati a ne provode većinu vremena pred
televizorom.
"To definitivno pokazuje da postoji veza između gledanja
televizije i sposobnosti čitanja kod djece", ističu znanstvenici.
Djeca mlađa od šest godina provode tri puta više vremena pred
televizorom umjesto pred knjigom.
Američki znanstvenici kazali su da su zabrinuti rezultatima ovog
istraživanja.
"Tijekom prvih godina života formira se veliki dio našeg mozga. Baš
u to doba djeci nije potrebna televizija, nego da se njihovi
roditelji s njima bave", kazao je profesor Michael Rich sa
sveučilišta Harvard.
(Hina) nab dgk