FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MORATORIJ NA UČENJE NOVIJE HRVATSKE POVIJESTI GOTOV, A UDŽBENIKA JOŠ NEMA

HR-udžbenici -Izobrazba-Nac. manjine i etn. zajednice moratorij na učenje novije hrvatske povijesti gotov, a udžbenika još nema piše Željko DraženovićVUKOVAR, 26. listopada (Hina) - Iako je s početkom rujna i novom školskom godinom istekao petogodišnji moratorij na učenje novije hrvatske povijesti za učenike srpske nacionalnosti u hrvatskom Podunavlju, poseban dodatak tzv. separat o događajima koji su obilježili stvaranje samostalne hrvatske države namijenjen učenicima srpske nacionalnosti još uvijek se ne nalazi na školskim klupama učenika u Podunavlju.
piše Željko Draženović VUKOVAR, 26. listopada (Hina) - Iako je s početkom rujna i novom školskom godinom istekao petogodišnji moratorij na učenje novije hrvatske povijesti za učenike srpske nacionalnosti u hrvatskom Podunavlju, poseban dodatak tzv. separat o događajima koji su obilježili stvaranje samostalne hrvatske države namijenjen učenicima srpske nacionalnosti još uvijek se ne nalazi na školskim klupama učenika u Podunavlju.#L# Njegova izrada pri samom je kraju i očekuje se da bi vrlo brzo trebao doći pred članove Povjerenstva Ministarstva prosvjete i športa, izjavila je za Hinu savjetnica ministra prosvjete i športa za nacionalne manjine Jadranka Huljev. Po njezinim riječima, moratorij (koji je uveden 1997. procesom mirne reintegracije hrvatskog Podunavlja) na učenje novije hrvatske povijesti za učenike srpske nacionalnosti u hrvatskom Podunavlju praktički traje dok separat, na kojemu radi posebna radna skupina stručnjaka, ne bude gotov. Činjenica da separat, ne samo da nije tiskan, već ga još nije ni prihvatilo povjerenstvo, po riječima Jadranke Huljev, ne treba previše zabrinjavati jer je izučavanje novije hrvatske povijesti obrazovnim programom ionako predviđeno za sam kraj školske godine. Iz njega će noviju hrvatsku povijest učiti učenici završnih razreda gimnazije, drugih razreda srednjih četverogodišnjih škola, prvih razreda srednjih trogodišnjih škola i osmih razreda osnovnih škola. "Radna grupa radi na njegovoj izradi i kada separat dođe pred povjerenstvo, nakladnik Školska knjiga vrlo brzo će ga tiskati", kaže Huljev, dodajući kako će se separat koristiti uz već postojeće udžbenike povijesti, te će biti tek prijelazno rješenje. "Ako smo imali rok za moratorij na učenje novije hrvatske povijesti, trebao bi postojati rok trajanja primjene separata koji u konačnici mora biti zamijenjen novim udžbenikom povijesti", navodi Jadranka Huljev. Ističući kako o tom pitanju ipak odlučuje ministar, ali, po njezinu mišljenju, trebao bi se odrediti rok primjene separata. Đuro Podunavac, predsjednik Odbora za prosvjetu Zajedničkog vijeća općina (ZVO), koje brine o zaštiti kulturnih i prosvjetnih prava srpske nacionalne manjine u hrvatskom Podunavlju, ističe kako je moratorij na učenje novije hrvatske povijesti za učenike srpske nacionalnosti u hrvatskom Podunavlju u potpunosti ispunio svoju svrhu. Prema njegovom mišljenju, "bilo bi dobro da su moratorijem pored učenika srpske nacionalnosti, bili obuhvaćeni i ostali učenici u školama u Podunavlju". Podunavac smatra kako je razdoblje stvaranja neovisne hrvatske države u današnjim povijesnim udžbenicima prikazano "neobjektivno i bez sagledavanja potpune istine". "Niti jedan Srbin nije, primjerice, uzeo oružje u ruke jer je želio stvoriti veliku Srbiju", ističe Podunavac i dodaje kako su "hrvatski Srbi željeli samo ostati živjeti u bivšoj jugoslavenskoj federaciji". Prema njegovom mišljenju, separat o novijoj hrvatskoj povijesti, ukoliko bude kvalitetno napisan, ne bi trebao imati vremensko ograničenje trajanja. Predsjednik Samostalne demokratske srpske stranke, najjače srpske političke stranke u hrvatskom Podunavlju, dr. Vojislav Stanimirović smatra da je petogodišnji moratorij na učenje novije hrvatske povijesti za učenike srpske nacionalnosti bio posve opravdan. "Bitno je reći istinu koja ne bi smjela biti jednostrana", smatra Stanimirović te zaključuje kako je povijest uvijek potrebno pratiti s određenim vremenskim odmakom. "Nemamo ništa protiv izučavanja novije hrvatske povijesti", napominje Stanimirović, dodajući kako "djecu treba poučavati na objektivnim činjenicama". On se nada da će separat o novijoj hrvatskoj povijesti učenicima ponuditi "pregled povijesnih zbivanja koja će biti sagledana realno i objektivno bez jednostranih pogleda na događaje s početka 90-ih godina prošloga stoljeća i početka stvaranja neovisne hrvatske države". O sadržaju separata nisu željeli govoriti niti predstavnici Ministarstva, niti predstavnici srpske nacionalne manjine angažirani na njegovoj izradi i usvajanju. Na području hrvatskog Podunavlja, koje obuhvaća nekadašnja okupirana područja Vukovarsko-srijemske i Osječko-baranjske županije, po podacima državnih uprava za prosvjetu iz tih dviju županija, na srpskom jeziku i ćiriličnom pismu školuje se 1219 srednjoškolaca i 2657 osnovnoškolaca. Najveći dio njih - 1109 srednjoškolaca i 1972 osnovnoškolca, školuju se u osnovnim i srednjim školama u Vukovarsko-srijemskoj županiji. (Hina) žd dd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙