ZAGREB, 19. ožujka (Hina) - Kao šesta knjiga ekonomske tematike u nakladi zagrebačke "Političke kulture", danas je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu predstavljena knjiga "Makroekonomski management i strategija prometa
Hrvatske", autora Vladimira Čavraka, docenta na Katedri za makroekonomiju i gospodarski razvoj zagrebačkog Ekonomskog fakulteta.
ZAGREB, 19. ožujka (Hina) - Kao šesta knjiga ekonomske tematike u
nakladi zagrebačke "Političke kulture", danas je na Ekonomskom
fakultetu Sveučilišta u Zagrebu predstavljena knjiga
"Makroekonomski management i strategija prometa Hrvatske", autora
Vladimira Čavraka, docenta na Katedri za makroekonomiju i
gospodarski razvoj zagrebačkog Ekonomskog fakulteta.#L#
Autor ove knjige, prema riječima dekana zagrebačkog Ekonomskog
fakulteta Ivana Lovrinovića, jedan je od rijetkih znanstvenika
koji u Hrvatskoj istražuje ovo područje, odnosno povezanost
prometa s gospodarskim razvojem zemlje. Sama knjiga stoga
popunjava prazninu na tom području, čiji je značaj razvidan i iz
podatka da promet u hrvatskom BDP-u sudjeluje sa šest do osam posto,
rekao je Lovrinović.
Ova knjiga u svom žarištu ima jedno od najsloženijih i
najprijepornijih pitanja suvremenog gospodarskog razvitka, kako u
globalnim, tako i u nacionalnim razmjerima tranzicijskog
gospodarstva, kakvo je hrvatsko. Njena aktualnost dodatno je
nazočna u hrvatskom gospodarstvu, u kojem je povijesno nasljeđe te
nasljeđe političkog sustava rezultiralo dugoročnom strukturnom
neravnotežom između prometnog i ostalih sektora, kazao je jedan od
recenzenata knjige Želimir Pašalić.
Osim znanstvene i stručne javnosti te studenata ekonomskih i
srodnih znanosti, istaknuo je Pašalić, ona bi trebala probuditi i
interes gospodarstvenika, ali i političara. Gospodarstvenicima bi
trebala poslužiti da spoznaju kakav bi trebao biti djelotvoran
prometni sustav unutar nacionalnog gospodarstva u kojem bi mogli
uspješnije poslovati. Pašalić je knjigu političarima, pak,
preporučio kako bi razmislili o dugoročnim posljedicama kada
odlučuju o gospodarstvenoj i prometnoj strategiji razvitka
zemlje.
Sam autor na promociji je istaknuo kako podržava izgradnju
autocesta u Hrvatskoj, no i da su njegova znanstvena istraživanja
pokazala kako je trenutni obujam investicija i radova prevelik za
dinamiku prometa u Hrvatskoj. Čavrak je tako naveo primjer
autoceste Zagreb-Split, čija bi izgradnja u ovom profilu i
vrijednosti bila opravdana tek kada bi promet njome bio dvostruko
veći od planiranog do 2010. godine.
(Hina) rub ds