ZAGREB, 10. ožujka (Hina) - Knjiga teatrologa Borisa Senkera "Pozornici nasuprot" predstavljena je danas u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.
ZAGREB, 10. ožujka (Hina) - Knjiga teatrologa Borisa Senkera
"Pozornici nasuprot" predstavljena je danas u Hrvatskom narodnom
kazalištu u Zagrebu. #L#
Riječ je o zagrebačkoj kazališnoj kronici koju Senker na stranicama
te knjige ispisuje, a obuhvaća razdoblje od 1995. do 2000.
Kazališni redatelj Božidar Violić istaknuo je da je Senkerova
knjiga, u nakladi zagrebačkoga "Disputa", iznimna u svom žanru,
naglasivši da to nije samo zbir Senkerovih kritika nego se kroz nju
autor očituje kao vrstan kroničar i teoretičar kazališta.
Pišući tekstove o kazališnim predstavama, Senker poštuje
kronologiju, te čitateljstvu nudi pravi uvid u kazališni život. U
ovim tekstovima Senker iznosi i svoj sociološki aspekt promatranja
hrvatskoga teatra. Za njega je važno to da kao kazališni kritičar ne
zastupa ni jedno estetsko stajalište, nego smatra da svaka
predstava na svoj način mora komunicirati s publikom, a upravo to
nam Senker želi približiti duhovitim jezikom i asocijacijama,
rekao je Violić.
Akademik Nikola Batušić naglašava da se i tom knjigom Senker
predstavio kao lucidni kazališni kritičar i kroničar, koji vješto
piše zagrebački glumišni ljetopis na rubovima minuloga stoljeća.
Tom knjigom autor se vratio u srž hrvatskoga glumišta, na njegova
osjetljiva, štoviše, neuralgična mjesta, osjećajući teatrološki
produbljeno, a istodobno artistički pronicavo, kako se pozornica i
gledatelji nalaze svatko u svojoj ljušturi.
Sumnjičav i oprezan, pravi kazališni skeptik, Senker se opravdano
pita što je nova vlast darovala kazalištu ili kakve je iznimne
pogodnosti hrvatsko glumište steklo u novom razdoblju nacionalne
povijesti. Na to pitanje, kako ističe akademik Batušić, slijedi
autorov jasan teatrološki, ali i sociološki čvrsto potkrijepljeni
odgovor, da je riječ o "sveudilj ničijem kazalištu".
U ovoj ćemo knjizi naći iznimne teatrološki duboko utemeljene
analize glumačkih i redateljskih ostvarenja, produbljene i
produhovljene prosudbe našega kazališnog svakodnevlja. Senker se
ovdje predstavlja kao pronicavi sociolog suvremenoga hrvatskog
glumišta i svrstava se u red vrsnih hrvatskih kazališnih kritičara,
u rasponu od Šenoe i Miletića, Nehajeva i Bogovića, pa sve do
Marinkovića i Matkovića, istaknuo je Batušić.
O knjizi su govorili književni kritičar Velimir Visković i autor.
(Hina) ta mc