FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Elektronička trgovina u Hrvatskoj povećana 85 posto

ZAGREB, 30. prosinca 2004. (Hina) - Ukupno tržište elektroničketrgovine u Hrvatskoj u ovoj bi godini moglo narasti na oko 262milijuna dolara, što je oko 85 posto više u odnosu na 2003. kada jepromet u tom segmentu u Hrvatskoj iznosio 141,7 milijuna američkihdolara, procjena je regionalnog ureda IDC Adriatics.
ZAGREB, 30. prosinca 2004. (Hina) - Ukupno tržište elektroničke trgovine u Hrvatskoj u ovoj bi godini moglo narasti na oko 262 milijuna dolara, što je oko 85 posto više u odnosu na 2003. kada je promet u tom segmentu u Hrvatskoj iznosio 141,7 milijuna američkih dolara, procjena je regionalnog ureda IDC Adriatics.

IDC Adriatics pretpostavlja kako će poslovna 2004. godina biti nešto "staloženija", odnosno da neće doći do tako eksplozivnog širenja kao prošle godine. Inače, izvješće o elektroničkoj trgovini za ovu godinu bit će gotovo u 2005.

Po podacima za 2003. od ukupnog prometa tek oko 15,4 milijua dolara otpada na segment "tvrtke korisnicima" (Business to Consumer ili B2C), iako je u godinu dana taj segment zabilježio veliki porast, od 213,6 posto u odnosu na 2002. godinu. No, također veliki porast od 185 posto u odnosu na 2002., na 126,30 milijuna dolara, zabilježen je lani i u segmentu "tvrtke tvrtkama" (Business to Business ili B2B).

U IDC Adriaticsu podsjećaju da je snažnom porastu elektroničke trgovine tijekom 2003. ponajviše pridonijela snažnija promocija sigurnosti kupnje preko Interneta od strane kartičarskih kuća i Internet portala.

Jedan od glavnih pokretača navedenog rasta je povećana online kupovina od strane domaćeg stanovništva, što se prvenstveno može zahvaliti uvođenju i intenzivnijem korištenju prepoznatljivih sustava online autorizacije kreditnih kartica (npr. HTnet Pay Way, Ouroboros, Meg). Time je i smanjen strah i nepovjerenje stanovništva prema takvom vidu kupovine, što je, među ostalim, bio i jedan od najnavođenijih problema u istraživanju o elektroničkoj trgovini kojeg su proveli godinu prije.

Tom rastu pridonijeli su i stranci, koji i dalje generiraju najveći dio B2C prometa, i to prvenstveno putem online putničkih i turističko/smještajnih agencija koje su u sveukupnom B2C prometu zabilježile najveći udio. Najviše su u B2C segmentu bile zastupljene online turističke i putničke agencije (66,6 posto) i online trgovine računalne opreme (23,3 posto).

Primjerice, hrvatska turistička on-line agencija "adriatica.net" koja 80 posto poslovanja obavlja putem Interneta, ove je godine u Hrvatsku dovela 42 tisuće, većinom stranih turista, što je 25 posto više nego prošle godine, izvijestili su iz te agencije.

Od ukupnog prometa u B2B segmentu 5,1 posto generirano je za potrebe samih tvrtki (B2B End-Use) a 94,9 posto prometa vezano je uz sirovine/usluge koje se koriste u daljnjoj proizvodnji (B2B Process).

Prema podacima IDC Adriaticsa, elektronička trgovina u Hrvatskoj još ipak čini manje od dva posto ukupnog prometa klasičnih trgovina i njihovih 11 milijardi dolara u 2003.

Primjerice o značaju elektroničke trgovine najviše govore primjeri u regiji, pa je tako susjedna Mađarska imala u 2003. ukupan promet od 1,045 milijuna dolara, Austrija 10,424 milijuna dolara, Njemačka 137,850 milijuna dolara, Češka 838 milijuna dolara, Poljska 2,054 milijuna dolara, Francuska 64,311 milijuna dolara.

(Hina) xnz ydb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙