Time će, rečeno je, biti omogućena isplata plaća u tvornici Specijalna vozila ali i djelomično podmirenje potraživanja dobavljača.
Za "Đuru Đakovića" nastavak programa izgradnje i obnove teretnih vagona nema alternative, kazao je na konferenciji za novinare novi predsjednik Uprave Đakovića Josip Bucić.
Podsjetio je da je s HŽ-om još 2002. godine potpisano pismo namjere o realizaciji programa modernizacije teretnog voznog parka koje podrazumijeva obnovu ili novogradnju oko tisuću teretnih vagona. Slijedom toga, realizirana su četiri ugovora, peti je u tijeku ali je potpisivanje šestog i dalje neizvjesno.
U opremu, prostore i obuku kadrova za realizaciju toga programa Đaković je uložio 20 milijuna kuna, o njemu ovisi oko 400 radnih mjesta i on za nas nema alternativu, kazao je Bucić. Očekuje da će se prije isteka tekućeg ugovora, već u prvom kvartalu iduće godine postići sporazum o nastavku proizvodnje vagona i u 2005. godini.
I Bucić i vodstvo HŽ-a drže kako se rješenja moraju naći na zajedničkom sastanku s ministarstvima gospodarstva, mora, prometa, turizma i razvitka te financija.
Predsjednik HŽ-ove uprave Tomislav Josip Mlinarić ključnim smatra pronalazak i definiranje kvalitetnog modela financiranja. HŽ-u treba modernizacija voznog parka, a taj problem do sada nije kvalitetno riješen što, smatra Mlinarić, stvara probleme i pri realizaciji tekućih ugovora.
Čelnici podružnice Sindikata metalaca Specijalnih vozila s današnje konferencije za novinstvo poručili su kako će - ne bude li projekt vagongradnje nastavljen - organizirati sindikalne akcije.
"Ako se projekt ne nastavi onda je 250 radnika u Specijalnim vozilima ugroženo. Zato je krajnje vrijeme da se pronađe model nastavak ovoga projekta. Ako se to ne dogodi spremni smo i na blokadu pruga", poručuje sindikalni povjerenik Antun Štivić.