FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Na pomolu sumoran Božić za europsku industriju igračaka

FRANKFURT, 29. studenog 2004. (Hina/AP) - Proizvođači tradicionalnihigračaka suočeni su s lošim rezultatima u vrijeme Božića budući dadjeca pokazuju sve veću sklonost video-igricama i televiziji.
FRANKFURT, 29. studenog 2004. (Hina/AP) - Proizvođači tradicionalnih igračaka suočeni su s lošim rezultatima u vrijeme Božića budući da djeca pokazuju sve veću sklonost video-igricama i televiziji.

Europski proizvođači igračaka tvrde da njihovo tržište pojačano nagriza smanjeni raspon pozornosti kod djece i snažna azijska konkurencija. Njemačka tvrtka Maerklin, vodeći svjetski proizvođač modela električnih vlakova, objavila je da nakon višegodišnjeg trenda smanjenja prodaje namjerava otpustiti 400 zaposlenih samo u Njemačkoj.

Ta kompanija sa sjedištem u Goeppingenu u blizini Stuttgarta ima 140-godišnju tradiciju proizvodnje igračaka ali je u međuvremenu shvatila da to ne znači puno. "Danas smo zaista na pragu istrebljenja", kazao je izvršni direktor tvrtke Paul Adams.

Njemački proizvođač lutaka Zapf također se suočava sa sumornom perspektivom nakon spektakularnog urušavanja potražnje. U studenom je tvrtka upozorila da više ne može dostići ciljani promet od 190 milijuna eura budući da je u prvih devet mjeseci ove godine profit prije oporezivanja bio manji 40 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Ni ostali veliki proizvođači igračaka nisu u boljoj poziciji pa se Lego, poznati proizvođač višebojnih kockica, suočava s najvećim gubitkom u povijesti poslovanja koji će prije oporezivanja dosegnuti razinu između 1,5 i dva milijuna kruna.

"Čitav niz faktora pridonio je pogoršanju stanja na tržištu - počevši od promjene mentaliteta", naglašava Sean MacGowan, analitičar industrije igračaka pri Gerard Klauer Mattison and Co. "Djeci je danas na raspolaganju daleko više vrsta zabave", kazao je Klauer dodajući da se "djetinjstvo se u osnovi skraćuje budući da djeca počinju pokazivati zanimanje za nove tehnologije u sve mlađoj dobi".

Sljedeći je faktor odumiranja tradicionalnog sektora prodajna politika supermarketa specijaliziranih za igračke čiji je utjecaj uporno rastao u razdoblju od 80-ih godina prošlog stoljeća. "U proteklih 20 godina Europa se razvila iz gospodarstva utemeljenog na malim trgovinama na gospodarstvo utemeljeno na super-trgovinama koje su se specijalizirale za obaranje cijena", tumači MacGowan. "To znači da su proizvođači prisiljeni proizvoditi po nižim cijenama iako nisu stvarno spremni za to", ističe on.

Azijski su pak proizvođači sposobniji za prilagodbu proizvodnje, a imaju i daleko niže troškove pa su u znatnoj prednosti na tržištu koje zahtijeva brzu reakciju na potražnju.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙