FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BIZOVAC: SEMINAR O ULOZI VELETRŽNICA

BIZOVAC, 14. listopada 2004. (Hina) - Pod pokroviteljstvom Ministarstvapoljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva u Bizovačkim Toplicamaje, u sklopu sajma "Agrozemlja", danas održan međunarodni seminar"Uloga veletržnica u razvoju poljoprivrednih zadruga i jačanje vezaizmeđu zadruga i poljoprivrednih veletržnica".
BIZOVAC, 14. listopada 2004. (Hina) - Pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva u Bizovačkim Toplicama je, u sklopu sajma "Agrozemlja", danas održan međunarodni seminar "Uloga veletržnica u razvoju poljoprivrednih zadruga i jačanje veza između zadruga i poljoprivrednih veletržnica".

Skup je okupio tridesetak domaćih i inozemnih stručnjaka iz zemalja članica Srednjoeuropske inicijative (SEI), te Belgije i Njemačke, kao i predstavnike hrvatskih poljoprivrednih poduzeća, zadruga te individualnih proizvođača.

Seminar je organizirala zagrebačka Nacionalna veletržnica dd, u suradnji sa SEI, Svjetskom organizacijom za hranu (FAO) te Udrugom veletržnica srednje Europe (WMF).

Državni tajnik Ministarstva poljoprivrede Dragan Kovačević kazao je kako Hrvatska pridaje veliki značaj razvoju veletržnica voća i povrća, jer se tako smanjuju siva ekonomija i uvoz tih proizvoda, koji je samo prošle godine iznosio 160 milijuna američkih dolara, dok je istodobno izvoz voća i povrća bio svega oko 6 milijuna dolara.

Želimo poticati poduzetnišvo u poljoprivredi koja će biti izvozno orijentirana, ali je preduvjet za to prelazak na radno intenzivnu poljoprivredu, rekao je Kovačević, podsjetivši na Vladine programe izgradnje višegodišnjih nasada u voćarstvu, vinogradarstvu i maslinarstvu, izgradnju mreže hladnjača i sustava navodnjavanja.

Viši dužnosnik za marketing organizacije FAO Edward Seidler ocijenio je kako je tradicionalne tržišne mehanizme postupno počeo zamjenjivati sve veći uvoz i centralizirana opskrba putem supermarketa, koja u nekim sredinama dovodi do marginalizacije veletržnica.

U raspravi je istaknuto kako se proizvođači trebaju prilagoditi novim uvjetima udruživanjem u proizvođačke udruge i poboljšanim marketingom, kako bi kvalitetnije opskrbljivali veletrgovce, dok bi se veletržnice, uz osiguranje kontrole kvalitete, trebale razviti u centre hrane, s većim asortimanom proizvoda od dosadašnjih, posebice za kupce koji nisu pretežito orijentirani na supermarkete.

(Hina) xivuč

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙