Skup je okupio tridesetak domaćih i inozemnih stručnjaka iz zemalja članica Srednjoeuropske inicijative (SEI), te Belgije i Njemačke, kao i predstavnike hrvatskih poljoprivrednih poduzeća, zadruga te individualnih proizvođača.
Seminar je organizirala zagrebačka Nacionalna veletržnica dd, u suradnji sa SEI, Svjetskom organizacijom za hranu (FAO) te Udrugom veletržnica srednje Europe (WMF).
Državni tajnik Ministarstva poljoprivrede Dragan Kovačević kazao je kako Hrvatska pridaje veliki značaj razvoju veletržnica voća i povrća, jer se tako smanjuju siva ekonomija i uvoz tih proizvoda, koji je samo prošle godine iznosio 160 milijuna američkih dolara, dok je istodobno izvoz voća i povrća bio svega oko 6 milijuna dolara.
Želimo poticati poduzetnišvo u poljoprivredi koja će biti izvozno orijentirana, ali je preduvjet za to prelazak na radno intenzivnu poljoprivredu, rekao je Kovačević, podsjetivši na Vladine programe izgradnje višegodišnjih nasada u voćarstvu, vinogradarstvu i maslinarstvu, izgradnju mreže hladnjača i sustava navodnjavanja.
Viši dužnosnik za marketing organizacije FAO Edward Seidler ocijenio je kako je tradicionalne tržišne mehanizme postupno počeo zamjenjivati sve veći uvoz i centralizirana opskrba putem supermarketa, koja u nekim sredinama dovodi do marginalizacije veletržnica.
U raspravi je istaknuto kako se proizvođači trebaju prilagoditi novim uvjetima udruživanjem u proizvođačke udruge i poboljšanim marketingom, kako bi kvalitetnije opskrbljivali veletrgovce, dok bi se veletržnice, uz osiguranje kontrole kvalitete, trebale razviti u centre hrane, s većim asortimanom proizvoda od dosadašnjih, posebice za kupce koji nisu pretežito orijentirani na supermarkete.
(Hina) xivuč