Iako ne navode postotak porasta popunjenosti hotela, iz HUH-a dobre hotelske rezultate pojašnjavaju i ovogodišnjim ulaganjima u kvalitetu kao i promjenjenim navikama turista koji traže više komfora i sadržaja nego li im pruža privatni i apartmanski smještaj.
Uz potrebu veće suradnje državne administracije s hotelijerima iz HUH-a naglašavaju i da je potrebno veći angažman lokalnih zajednica na poboljšanju ponude pojedine destinacije, a koji često ne prati ulaganja hotelijera.
Stoga drže da već sada treba početi s pripremama za iduću sezonu, koje trebaju uključivati i promjenu zakonskog okvira koji koči održivi razvoj, ali i (konačni) odabir dugoročne strategije razvoja hrvatskog turizma.
HUH procjenjuje i da će iduća sezona biti teška te stoga predlaže i mjere koje će Hrvatsku održati turistički konkurentnom, među kojima su prije svega one za povećanje kvalitete turističkog proizvoda kroz investicije u smještajne objekte i nove sadržaje. Ističu i potrebu veće profesionalizacije ukupne prodaje i marketinga u turizmu, kao i preispitivanje promocije i njenih učinaka na svim razinama sustava turističkih zajednica. Važnim smatraju i objedinjavanje ponude neorganiziranog i sivog privatnog smještaja, rješavanje otvorenih problema privatizacije i zemljišta kao i strateški potvrditi mjesto turizma u ukupnom hrvatskom gospodarstvu.
O svemu tome i drugim problemima, kao i o pripremi hotelijera za iduću sezonu, više će riječi biti na predstojećem 8. kongresu hrvatskih hotelijera i restoratera, koji se tradicionalno održava u studenom. Tema ovogodišnjeg kongresa bit će "Hotelijerstvo - temelj hrvatskog turizma", objavili su danas iz HUH-a.