FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SPLITSKO LJETO: BALETNA PRAIZVEDBA "PLESOVI EROSA"

SPLITSKO LJETO: BALETNA PRAIZVEDBA "PLESOVI EROSA"SPLIT, 6. kolovoza 2004. (Hina) - Balet splitskoga Hrvatskog narodnogkazališta premijerno se večeras, u sklopu 50. Splitskog ljeta, naotvorenoj pozornici u Tvrđavi Gripe predstavio "Plesovima erosa",dvjema glazbeno-plesnim pričama na glazbu Richarda Wagnera i CarlaOrffa, u režiji, dramaturgiji i koreogrfiji Milka Šparembleka.
SPLIT, 6. kolovoza 2004. (Hina) - Balet splitskoga Hrvatskog narodnog kazališta premijerno se večeras, u sklopu 50. Splitskog ljeta, na otvorenoj pozornici u Tvrđavi Gripe predstavio "Plesovima erosa", dvjema glazbeno-plesnim pričama na glazbu Richarda Wagnera i Carla Orffa, u režiji, dramaturgiji i koreogrfiji Milka Šparembleka.

To je jedina baletna praizvedba ovogodišnjega Splitskog ljeta u produkciji splitske nacionalne kazališne kuće.

"Plesovi erosa" podIjeljeni su u dva dijela. U prvom, koji nosi naziv "Pjesme Matilde", na Wagnerovu glazbu, iz koje je kasnije nastala opera "Tristan i Izolda", Šparemblek je plesom prikazao klasični ljubavni trokut temeljen na susretu slavnog kompozitora s gospođom Matildom, suprugom imućnog mecene Wesendoncka u čijoj je kući u Dresdenu udomljen. Između Wagnera i Matilde stvara se nedorečen odnos koji završava njegovim odlaskom, nakon čega Matilda piše stihove koji su Wagnera kasnije inspirirali da ih uglazbi kao "Wesendonck Lieder".

"Trijumf Afrodite", drugi dio "Plesova" na glazbu Carla Orffa, slavi obred vjenčanja. Vesela i svečana svatovska igra svojevrsna je himna ljubavi, ljudskom tijelu i sreći koju tijelo može donijeti.

Šparemblek je u kreiranju predstave koristio, sukladno potrebama razvitka drame, kombinacije elemenata raznih plesnih formi, od folklora kao izvorišta, preko modernih tehnika i društvenih plesova, inzistirajući pritom da glumom, to jest stavljanjem dramaturgije u isti položaj kao i ples, stvori tzv. plesno kazalište.

U predstavi sudjeluje cijeli baletni ansambl splitskog kazališta, 27 plesačica i plesača, uz pojačanja, iz prije tri godine utemeljenog baletnog studija, čiji su se polaznici vrlo dobro snašli na sceni.

Inače, ta Wagnerova i Orffova djela, gotovo nikada nisu izvođena, niti za njih postoji dramaturški predložak. Uobličivši ih u "Plesove erosa" Milko Šparemblek svojom ih je dramaturgijom, koreografijom i režijom, kao potpuni autor, mišljenje je stručnjaka, tako na najbolji način približio publici i time ovogodišnjem Splitskom ljetu dao odličan baletni pečat.

Njegovo su scensko djelo upotpunili kostimima Ika Škomrlj, scenografskim rješenjem Nenad Fabijanić, te dizajnom svjetla Srđan Barbarić.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙