FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

JANIS KOUNELLIS DOVRŠIO NOVU INSTALACIJU U SARAJEVU

SARAJEVO,25. lipnja 2004.(Hina) - Jedan od najistaknutijih protagonistasuvremene umjetnosti Janis Kounellis u Sarajevu je, nakon tri tjednarada, dovršio svoju novu instalaciju koja je u petak, dan uočislužbenog otvorenja njegove izložbe, predstavljena novinarima.
SARAJEVO,25. lipnja 2004.(Hina) - Jedan od najistaknutijih protagonista suvremene umjetnosti Janis Kounellis u Sarajevu je, nakon tri tjedna rada, dovršio svoju novu instalaciju koja je u petak, dan uoči službenog otvorenja njegove izložbe, predstavljena novinarima.

U središnjoj auli nekadašnje sarajevske gradske vijećnice, građevine iz austro-ugarskog razdoblja koja je tijekom rata u BiH gotovo potpuno uništena a sada se postupno rekonstruira, Kounellis je postavio veliku plastičnu intervenciju simbolički "zazidavši" dvanaest vrata materijalima koje je prikupio u Sarajevu ali i dijelom dopremio iz Italije.

Kustos Kounellisove sarajevske izložbe Bruno Cora kazao je kako su simbolički elementi sadržani u samom zdanju Vijećnice presudili da umjetnik tu građevinu odabere za postavku svoje instalacije.

Iza dvanaest vrata "zazidanih" knjigama, kamenom, metalom, plastičnim folijama ili platnenim vrećama zapravo se krije ključ Kounellisovih vizija.

"Ovo je dvanaest slika koje predstavljaju jednu priču u kojoj umjetnik različitim materijalima 'troši' četrdeset godina svoga rada", objasnio je Cora svoje viđenje Kounellisove postavke.

Talijanski se umjetnik, po riječima kustosa sarajevske izložbe, i dalje čvrsto drži koncepta "zazidanih vrata" kakav je još 1969. sam inaugurirao čuvenom izložbom u San Benedetto del Trontu. Od tada pa do danas Kounellis je čvrsto promovirao svoju vjeru u jednostavne mjere: komad papira za crtanje, krevet i vrata.

Mjera jednih vrata, kako je to vidljivo i u sarajevskoj postavci, podsjeća pak na temeljne antroploške i humane vrijednosti a time i na lingvističko bogatstvo preko kojega se dominantno izražava, kaže Cora i podsjeća kako takav način izražavanja danas koristi veliki broj mladih ljudi što je rezultat rada cijele Kounellisove generacije.

Sam Kounellis je potvrdio kako je postavkom u Sarajevu želio potencirati upravo lingvistički problem.

"Želio sam govoriti poeziju samo s jednom žicom na instrumentu", kazao je talijanski umjetnik istaknuvši kako mu je sarajevsko iskustvo bilo jedinstveno.

Kounellisova izložba dio je projekta "Ars Aevi" - projekta uspostave muzeja suvremene umjetnosti u Sarajevu koji se realizira uz potporu UNESCO-a i pod čijim je sponzorstvom Kounellis i stvarao u glavnom gradu BiH.

Direktor projekta Enver Hadžiomerspahić potvrdio je ovom prigodom kako će se na njegovu realiziranju nastaviti uporno raditi.

"Sarajevo svakako želi osvojiti mjesto regionalnog centra suvremene umjetnosti", kazao je Hadžiomerspahić.

Instalacija Janisa Kounellisa bit će otvorena za publiku u Sarajevu u naredna tri mjeseca.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙