FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U Klovićevim dvorima otvorena retrospektivna izložba Kornelija Tomljenovića

ZAGREB, 18. lipnja 2004. (Hina) - U Galeriji Klovićevi dvori večerasje otvorena retrospektivna izložba akademskog slikara KornelijaTomljenovića (1902-.1929.), pripadnika druge generacije hrvatskemoderne umjetnosti iz osječkog likovnog kruga.
ZAGREB, 18. lipnja 2004. (Hina) - U Galeriji Klovićevi dvori večeras je otvorena retrospektivna izložba akademskog slikara Kornelija Tomljenovića (1902-.1929.), pripadnika druge generacije hrvatske moderne umjetnosti iz osječkog likovnog kruga.

Izložba obuhvaća oko 130 djela, ulja, akvarela, kombiniranih tehnika, crteža i grafika, a priredila ju je Jelica Ambruš, muzejska savjetnica osječke Galerije likovnih umjetnosti.

Ovom retrospektivom, kako je istaknuto na večerašnjem otvaranju, najcjelovitije je do sada obrađen Tomljenovićev likovni opus nastao u trećem desetljeću 20. stoljeća.

Tomljenović je početkom 20-ih godina prošlog stoljeća iz Osijeka otišao u Beč na pripreme za studij slikarstva. Slikao je u duhu simbolizma, poetskog realizma i impresionizma. Nakon Beča usavršava se u Muenchenu, pohađa razne privatne škole, a 1923. započinje studij slikarstva na tamošnjoj Akademiji likovnih umjetnosti kod vodećih profesora Groeebera i Stucka. Tu je, kako navodi Jelica Ambruš, formirao vlastiti slikarski izraz o čemu svjedoče njegova djela, te je bio pod velikim utjecajem jugendstila i impresionizma, djela starih majstora koje je kopirao u muzejima, ali i aktualnog njemačkog ekspresionizma.

Nakon Muenchena Tomljenović 1925. boravi u Italiji što će također imati odraza na njegovo stvaralaštvo, a 1926. i 1927. počinje slikati u duhu neokubizma i to pod utjecajem Andrea Lhotea u Parizu, gdje nastaje ciklus nadahnutih ženskih aktova, crteža kredom i ugljenom. Iz tog perioda ističe se njegovo kapitalno djelo ulje "Mlada žena".

Nakon boravka u europskim metropolama vraća se u Osijek te priređuje nekoliko samostalnih izložaba. Ponovno odlazi u Španjolsku i Maroko gdje su, ocjenjuje Ambruš, nastali njegovi najbolji ekspresionistički radovi izvedeni u tehnici ulja.

Tomljenović umire 1929., a godinu dana poslije u Osijeku mu je priređena posthumna izložba. Jelica Ambruš istaknula je da će izlaskom monografije, koja je u pripremi, grad Osijek i Hrvatska najbolje se odužiti ovom rano preminulom pripadniku hrvatske moderne umjetnosti čiji vremenski sažeti desetogodišnji opus najbolje govori o našoj pripadnosti europskim likovnim tokovima trećeg desetljeća 20. stoljeća.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙