FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U SRPNJU BI TREBALA POČETI GRADNJA AUTOCESTE ZAGREB-MACELJ

ZAGREB, 16. lipnja 2004. (Hina) - Čelni ljudi njemačke tvrtke WalterBau najavili su danas da bi u srpnju, nakon što se potpišu financijskiugovori, mogla početi gradnja preostalih dionica autocesteZagreb-Macelj, na kojoj vrijednost građevinskih radova iznosi oko 280milijuna eura, a izgradnja bi trajala 33 mjeseca.
ZAGREB, 16. lipnja 2004. (Hina) - Čelni ljudi njemačke tvrtke Walter Bau najavili su danas da bi u srpnju, nakon što se potpišu financijski ugovori, mogla početi gradnja preostalih dionica autoceste Zagreb-Macelj, na kojoj vrijednost građevinskih radova iznosi oko 280 milijuna eura, a izgradnja bi trajala 33 mjeseca.

Autocesta Zagreb-Macelj duljine je oko 60 kilometara, 33 kilometra se već koriste i njima se naplaćuje cestarina, a treba biti izgrađeno još ukupno 26,8 novih kilometara autoceste.

Direktor tog projekta u Walter Bau Juergen Schoenwasser kazao je da će se građenje odvijati u dvije faze.

Prva faza obuhvaća proširenje 7,4 kilometra dugog dijela od Jankomira do Zaprešića sa dvije na četiri trake, te gradnju 1,4 kilometra nove autoceste s četiri trake kod Krapine.

U drugoj fazi izgradit će se 18 kilometara autoceste sa četiri trake između Krapine i Maclja, osim u dužini 3,75 kilometara između Đurmanca i Krapine, gdje će biti poluautocesta.

Prva bi faza radova trebala biti završena za 16,5 mjeseci, odnosno do drugog tromjesečja 2006, a druga faza radova od Krapine do Maclja, za 22 mjeseca ili u drugom tromjesečju 2007.

Prema procjenama čelnika tvrtke kilometar autoceste na dijelu od Jankomira do Zaprešića mogao bi stajati od pet do šest milijuna eura, dok bi od Đurmanca do Maclja na dijelu gdje je uglavnom brdski teren mogao doseći i oko 11 milijuna eura.

Radove će izvoditi Walter Bau i Strabag, a podizvođači su i hrvatske tvrtke poput Viadukta, Industrogradnje, Konstruktor-Inžinjeringa i dr.

Gradnja autoceste i njeno održavanje odvijat će se po modelu privatno-javnog partnerstva, a država i Walter Bau potpisali su u srpnju 2003. ugovore o osnivanju koncesijskog društva Autocesta Zagreb-Macelj, te o zajedničkom ulaganju.

U tom koncesijskom društvu, Walter Bau ima udjel od 51 posto, država 49 posto, a koncesija je dodijeljena na 28 godina.

To će se koncesijsko društvo brinuti o projektiranju, financiranju, gradnji, upravljanju i održavanju te autoceste.

Gradnja autoceste financirat će se kroz tri izvora - iz osnovnog kapitala koncesijskog društva, cestarina, te sa tri kredita međunarodnih banaka na razdoblje od 15 do 17 godina u ukupnom iznosu od 312 milijuna eura.

Walter Bau i država, uz koncesijski, potpisali su i ugovor o ulaganju u slučaju pada prometa vozila, gdje se država obvezala da će osigurati financiranje izgradnje ako promet padne ispod procijenjenog prema prometnoj studiji.

No, Schoenwasser je izrazio uvjerenje da to vladino jamstvo neće biti aktivirano, jer je već u 2002. i 2003. stvarni promet nadmašio predviđanja iz studije.

Inače, mjesečni prihod od cestarina na toj autocesti kreću se od četiri do sedam milijuna kuna, ovisno o sezoni, kazano je.

Na pitanje koliko se kasni s projektom gradnje te autoceste, Schoenwasser je odgovorio pola godine računajući od trenutka potpisivanja ugovora o ulaganju i osnivanju društva.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙