FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE BEZ KOMENTARA NA ISTRAŽIVANJE O REKLAMIRANJU NA HTV-U I NOVOJ TV

ZAGREB, 9. lipnja 2004. (Hina) - Predsjednik Vijeća za elektroničkemedije Denis Peričić ocijenio je danas da se istraživanje po kojem suHrvatska televizija (HTV) i Nova TV najmanje 63 puta tijekom travnjaprekršile Zakon o elektroničkim medijima o duljini trajanja reklamaemitiranih u jednom satu programa "doima ozbiljnim i korisnim", nonije želio komentirati vjerodostojnost rezultata.
ZAGREB, 9. lipnja 2004. (Hina) - Predsjednik Vijeća za elektroničke medije Denis Peričić ocijenio je danas da se istraživanje po kojem su Hrvatska televizija (HTV) i Nova TV najmanje 63 puta tijekom travnja prekršile Zakon o elektroničkim medijima o duljini trajanja reklama emitiranih u jednom satu programa "doima ozbiljnim i korisnim", no nije želio komentirati vjerodostojnost rezultata.

Istraživačko-analitička agencija MediaNet analizirala je i mjerila trajanje reklamnih spotova na dva HTV-ova programa i programu Nove TV od 18 do 20 sati, među oglašivačima popularno zvanom prime time. Rezultati su pokazali da su HTV i Nova TV u travnju dopušteno trajanje reklama prekršili 63 puta.

Ne želeći komentirati te podatke, predsjednik Vijeća za elektroničke medije Denis Peričić izjavio je Hini kako je provedeno istraživanje dobar poticaj da se televizijske postaje počnu ponašati sukladno Zakonu i prije nego što samo Vijeće počne monitoring nad televizijskim programima na što ga obvezuje Zakon.

Naime, sedmeročlano Vijeće koje je imenovano krajem travnja ove godine još nema mehanizme kojima bi nadgledao provođenje zakonom propisanih obveza televizijskih postaja koje se odnose i na trajanje reklama.

Peričić je kazao kako se trenutno radi na provedbenim propisima i statutu Vijeća, te kako očekuje da će u idućih dva mjeseca biti raspisan javni natječaj za odabir agencije koja će za Vijeće nadgledati drže li se televizije zakonskih obveza.

Objasnio je da Vijeće mora posegnuti za takvim rješenjem jer nije u mogućnost kao u Francuskoj ili Njemačkoj zaposliti 400, odnosno 800 ljudi koji bi radili za Vijeće.

"Vijeće će svakako osigurati nadzor nad provedbom Zakona", kazao je, naglasivši kako istraživanje MediaNet-a nema nikakve veze s Vijećem. Dodao je da je Vijeće i prije objave rezultata istraživanja MediaNet-a imalo neke podatke o kršenju odredbi o dopuštenoj duljini emitiranja reklama.

Podsjetio je da za prekoračenje dopuštenog trajanja reklama Zakon propisuje novčane kazne i do milijun kuna.

Po Zakonu trajanje oglašavanja ne smije prijeći 12 minuta u jednom satu programa i 15 posto ukupnog dnevnog trajanja programa koji se objavljuje na državnoj ili regionalnoj razini, odnosno 18 minuta u jednom satu programa i 25 posto ukupnoga dnevnog trajanja programa koji se objavljuje na lokalnoj razini.

Prema istraživanju MediaNet-a, Zakon je u travnju najviše puta prekršila Nova TV koja je od 30 dana u mjesecu, 19 dana emitirala reklame u trajanju duljem od dopuštenih 12 minuta po satu programa, od 18 do 19 sati. U istom vremenu HTV je zakon prekršio samo jednom i to na svom drugom programu. HTV je Zakon najčešće kršio između 20 i 21 sat i to 11 puta na prvom, a jedan puta na svom drugom programu.

Najmanje je kršenja propisa bilo u vremenu od 19 do 20 sati u kojem je Nova TV samo jednom pretjerala s dužinom emitiranih reklama.

Ukupno je u travnju emitirano oko 17 tisuća reklama, od čega 59 posto na Novoj TV, 41 posto na HTV-u. Prema cjeniku oglasnog prostora na tim televizijama, zarada od spotova trebala je iznositi 182 milijuna kuna ili 24,3 milijuna eura. Prema MediaNet-u 46 posto od tog iznosa zaradila je Nova TV.

Prije početka emisije emitirano je 47 posto reklama, a 53 posto unutar emisija. Gotovo 76 posto svojih reklama Nova TV je emitirala za trajanja emisija, dok je kod HTV-a slučaj obrnut.

U vremenu najveće gledanosti, između 18 i 22 sata, emitirano je 40 posto svih reklama, a najviše reklama Nova TV emitira za vrijeme ili prije filmova i serija, dok se na prvom programu HTV-a najviše reklama objavi prije i nakon Dnevnika.

Apsolutni rekorder prema broju reklama u jednom bloku je Nova TV sa 73 televizijska spota prikazanih prije početka emisije Vrijeme 1. travnja.

Nakon objave rezultata glasnogovornik HTV-a Janos Roemer za medije je izjavio da je vjerojatno riječ o pogrešnom računanju minutaže jer se HTV-ov sat reklama razlikuje od normalnog računanja vremena, pa se tako primjerice za HTV sat ne računa od 20 do 21 sat, nego od 19,30 do 20,30 sati. Roemer je najavio potpunije podatke naknadno, dok je direktor programa Nove TV Branko Vukšić kazao kako je prema njihovim podacima ta televizija u travnju samo jednom prekršila marketinšku minutažu i to mjerljivo u sekundama. Vukušić je pritom naglasio kako je jedino Vijeće za elektorničke medije relevantno tijelo za ocjenu kršenja Zakona.

Peričić je dodao da je Vijeće početkom ovoga tjedna od Zavoda za telekomunikaciju preuzelo dokumentaciju starog Vijeća te da će učiniti sve da do kraja lipnja raspišu natječaje za radijske i televizijske koncesije koje ističu 30. lipnja.

Staro je Vijeće, naime, u studenome prošle godine do tada produljilo koncesije za 25 radijskih i jednu televizijsku postaju. Takva je odluka donesena kako do osnivanja novog Vijeća za elektroničke medije i Agencije za telekomunikacije neki koncesionari ne bi izgubili pravo emitiranja.

"Odluka starog Vijeća ne obvezuje nas da do 30. lipnja raspišemo natječaje, no nastojat ćemo to učiniti", kazao je Peričić.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙