ZAGREB, 26. veljače 2004. (Hina) - Hrvatske željeznice ocjenjuju da će usporavanje projekta modernizacije i restrukturiranja HŽ-a značiti smanjenje konkuretnosti željeznice u dugoročnom razdoblju, a posljedice toga najviše će se
osjetiti u međunarodnom prijevozu, jer su druge željeznice u stanju nuditi kvalitetniju i konkurentniju uslugu na međunarodnom tržištu.
ZAGREB, 26. veljače 2004. (Hina) - Hrvatske željeznice ocjenjuju da će
usporavanje projekta modernizacije i restrukturiranja HŽ-a značiti
smanjenje konkuretnosti željeznice u dugoročnom razdoblju, a
posljedice toga najviše će se osjetiti u međunarodnom prijevozu, jer
su druge željeznice u stanju nuditi kvalitetniju i konkurentniju
uslugu na međunarodnom tržištu. #L#
Osvrćući se na jučerašnji Vladin prijedlog o usporavanju
modernizacije željeznice, iz HŽ-a napominju da će iznos od 1,4
milijarde kuna u proračunu za željeznicu u ovoj godini i odustajanje
od ubiranja prihoda od 60 lipa iz cijene litre goriva za finaciranje
željezničke infrastrukture stvoriti manjak, za koji smatraju da će se
trebati namaknuti dodatnim zaduživanjem. Napominju pritom da se moraju
sačuvati prava zaposlenih prema kolektivnom ugovoru, funkcioniranje
sustava i sigurnost željezničkog prometa.
Kasnija provedba projekta modernizacije dovest će do izostanka većih
vlastitih prihoda HŽ od prijevoza putnika i tereta na koje su računali
kao rezultat te modernizacije.
No, ističu da dolazak nagibnih vlakova nije upitan, kao ni radovi
kapitalnog remonta na ličkoj pruzi, koji su odmakli i u raznim su
fazama. Sredstva za tu infrastrukturu su osigurana do razine
omogućavanja vožnje nagibnih vlakova, saznaje se iz HŽ-a. Jedino su
upitna sredstva na toj pruzi u 2005. ,kada je bilo predviđeno uvođenje
daljinskog upravljanja.
Istodobno, zbog nedovoljnih subvencija za poslovanje željeznice u
HŽ-u smatraju logičnim potez Vlade da odgodi primjenu novog Zakona o
željeznice za godinu dana. Naime, po tom zakonu, od početka 2005.
trebala bi se osnovati tri ili četiri trgovačka društva - HŽ-putnički
prijevoz, HŽ-Cargo i HŽ infrastruktura, a u HŽ smatraju da bi
samostalni, a nepripremljeni operateri u putničkom i teretnom prometu
teško opstali na tržištu, dok nemodernizirana infrastruktura ne bi
mogla osigurati konkurentnost.
U HŽ ističu da se započeti ugovoreni projekti trebaju dovršiti, jer
iz ugovora proizlaze i obveze, a da treba razlučiti odgađanje kojih
projekta može izazvati veće štete, nego što bi bila ušteda njihovim
odgađanjem.
(Hina) xnz yds