ZAGREB, 6. veljače 2004. (Hina) - Tvrtka Končar - Električne lokomotive predale su danas prvu od dvije rekonsturirane lokomotive serije 44 Bugarskim državnim željeznicama koje su samo dio od 15 milijuna eura vrijednog posla
rekonstrukcije 10 lokomotiva različitih modela za tu željeznicu, a dosad je realizirano 11 milijuna eura.
ZAGREB, 6. veljače 2004. (Hina) - Tvrtka Končar - Električne
lokomotive predale su danas prvu od dvije rekonsturirane lokomotive
serije 44 Bugarskim državnim željeznicama koje su samo dio od 15
milijuna eura vrijednog posla rekonstrukcije 10 lokomotiva različitih
modela za tu željeznicu, a dosad je realizirano 11 milijuna eura. #L#
Hrvatska tvrtka je dosad isporučila bugarskoj željeznici šest
lokomotiva serije 46, a u tijeku je modernizacija sedme i osme
lokomotive iste serije, a riječ je o projektu koji je počeo još 1998.
Na danas predanoj lokomotivi remontiran je glavni pogon vozila,
postavljen je mikroprocesor, nova upravljačka kabina, a ugrađena je i
elektronika za upravljanje pogonom.
Predsjednik uprave Končara Darinko Bago rekao je da je riječ o jako
zahtjevnom poslu, a rješenja koja primjenjuju u Končaru pripadaju u
sam vrh svjetske tehnologije, a projekt na lokomotivama serije 44
započeo je 2001.
Ovaj posao otvara mogućnost za rekonstrukciju još 50 lokomotiva,
kazano je na sastanku Končareve uprave i zamjenice bugarskog ministra
transporta i komunikacija Anelije Krishkove održanom prije
primopredaje.
Krishkova je izvijestila Končarove čelne ljude da su u Bugarskoj u
tijeku dva projekta modernizacije bugarske državne željeznice i to
obnova 25 dizel motornih vlakova i 30 motornih vlakova, a ujedno
kupuje i dva brza vlaka, Ona je preporučila Končarevoj upravi da se
prijavi za te projekte.
Krishkova je izrazila nezadovoljstvo padom tranzita robe iz Hrvatske
preko Bugarske željezničkim pravcima, kazavši da je u 2002. prešlo 248
vagona, a lani samo 32 vagona s hrvatskom robom preko Bugarske, dok se
izvoz iz Bugarske u Hrvatsku povećao dvaput u te dvije godine.
Pomoćnik ministra mora, turizma, promet i razvitka za željeznički
promet Nikola Kancijan kazao je da je uzrok tome izmijenjena struktura
trgovine, različiti interesi prijevoznika, slaba direktna razmjena
između Hrvatske i Bugarske.
(Hina) xnz yds