ZAGREB, 20. veljače 2004. (Hina) - Generali direktori Hrvatskih i Slovenskih željeznica te ŽTP-a Beograd na današnjem sastanku u Zagrebu izrazili su snažan interes za povećanje kvalitete i u putničkom i u teretnom prijevozu na X.
paneuropskom prometnom koridoru, izviješteno je iz HŽ-a.
t
ZAGREB, 20. veljače 2004. (Hina) - Generali direktori Hrvatskih i
Slovenskih željeznica te ŽTP-a Beograd na današnjem sastanku u Zagrebu
izrazili su snažan interes za povećanje kvalitete i u putničkom i u
teretnom prijevozu na X. paneuropskom prometnom koridoru,
izviješteno je iz HŽ-a. #L#
Dogovoreno je da se do kraja ožujka detaljiziraju sve aktivnosti oko
uvođenja poslovnoga vlaka Ljubljana - Zagreb - Beograda koji bi mogao
početi prometovati početkom jeseni, bio bi namijenjen poslovnim
ljudima, a put između Ljubljane i Beograda trebao bi prijeći u vremenu
ispod 7 sati.
Generalni direktori Marijan Drempetić (HŽ), Blaž Miklavčič (SŽ) i
Slobodan Rosić (ŽTP Beograd) sa suradnicima razmijenili su aktualne
informacije o stupnju restrukturiranja u svakoj od željeznica,
analizirali sadašnju kvalitetu usluga u putničkom prijevozu i
aktivnosti na uvođenju nove ponude u putničkom i teretnom prijevozu.
Trilateralni sastanci susjednih željezničkih uprava, kroz čije
područje prolazi X. paneuropski prometni koridor, održavaju se
nekoliko puta godišnje, svaki puta u sjedištu druge željezničke
uprave.
Direktor HŽ-a Drempetić izvijestio je kolege o ovogodišnjem
poslovnom planu HŽ-a na koji nova hrvatska Vlada još nije dala
suglasnost. Ovogodišnji poslovni plan predviđa uspostavu veza Splita i
Zagreba nagibnim vlakovima u vremenu ispod pet sati, dovršetak
modernizacije dionice pruge između Vinkovaca i Tovarnika kojom bi
cijela hrvatska dionica X. paneuropskog koridora imala paneuropske
standarde, dovršetak modernizacije teretnih vagona, dovršetak obnove
putničkih vagona i nabavu novih dizelmotornih i elektromotornih
vlakova za prigradski i daljnski promet.
Slovenske željeznice, rekao je Miklavčič, od 1. srpnja počinju
djelovati kao holding sa četiri tvrtke, a ove godine započinju i novi
investicijski ciklus sa daljnjom modernizacijom i izgradnjom novih
pruga.
Poslovanje ŽTP-a Beograd, po riječima Rosića, već se tri mjeseca
odvija ispod razine potrebne za tekuće održavanje jer se u
tromjesečnom pokušaju formiranja nove vlade u Srbiji nitko ne bavi
željeznicom, tako da su neizvjesni i planovi za ovu godinu.
Izneseni su podaci da je rad u teretnom prometu tijekom 2003. godine
između ŽTP-a Beograd i HŽ-a povećan je 12 posto, prevezeno je 24 posto
više teretnih vlakova te 11 posto više putnika, a prihod od prevezenih
putnika povećan je za 23 posto.
Dogovoreno je također da će se do sljedećeg sastanka pripremi za
potpis i sporazum o zajedničkoj usluzi triju željeznica na X. koridoru
u teretnom prometu, tzv. "Sava express".
(Hina) pp/xds yds