ZAGREB, 29. siječnja 2004. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) nastavljaju radove na kapitalnom remontu pruge Ogulin - Knin - Split te će putnici svih brzih vlakova na pruzi Zagreb - Split - Zagreb od 1. veljače do sredine lipnja ove
godine biti prevoženi autobusima između kolodvora u Ogulinu i Splitu, izvijestio je danas HŽ.
ZAGREB, 29. siječnja 2004. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ)
nastavljaju radove na kapitalnom remontu pruge Ogulin - Knin - Split
te će putnici svih brzih vlakova na pruzi Zagreb - Split - Zagreb od
1. veljače do sredine lipnja ove godine biti prevoženi autobusima
između kolodvora u Ogulinu i Splitu, izvijestio je danas HŽ.#L#
Riječ je o vlaku "Marjan" (polazak iz Zagreba u 14, polazak iz Splita
u 9 sati) koji u navedenu razdoblju neće imati vagon-restaurant, te o
noćnom vlaku, koji polazi iz Zagreba u 22,55 i iz Splita u 21,43 sati,
koji pak neće imati spavaći vagon ni vagon za prijevoz automobila.
Autobusi koji voze umjesto toga vlaka neće se zadržavati u
kolodvorima u Plaškom i Vrhovinama.
HŽ ističe da su najvažniji poslovi u projektu modernizacije HŽ-a
kapitalni remonti na pojedinim dionicama HŽ-ovih pruga. Najveće
radilište je na pruzi Oštarije - Knin - Split, jer je tu prugu
potrebno pripremiti za uvođenje nagibnih vlakova u promet na pruzi
Zagreb - Split (Šibenik/Zadar) - Zagreb od 15. lipnja 2004. Radovi
se izvode na dvjema dionicama: od Perušića do Gračaca i od Kosova do
Labina Dalmatinskog.
U nizinskom dijelu Like, između kolodvora u Perušić i Gračacu,
rekonstruira se oko 60 kilometara pruge, t.j. povećava se polumjer
kolosiječnih lukova kako bi pruga bila prikladna za brzinu do 160 km
na sat. Zato će biti sagrađeno i 14,5 km potpuno nove pruge.
Svršetak radova planiran je do 15. lipnja.
Da bi se skratilo vrijeme putovanja željeznicom između Zagreba i
Splita, nabavljaju se vlakovi s nagibnom tehnikom koji kroz
kolosiječne lukove voze brzinom većom i do 30 posto nego
konvencionalni vlakovi.
Od 15. lipnja 2004. prugom Oštarije - Knin - Split /Šibenik / - Zadar
vozit će osam garnitura dvodijelnih dizelskih motornih vlakova, ukupno
vrijednih 32,35 milijuna eura (oko 241,7 milijuna kuna). Dobava
garnitura ugovorena je s kanadskom tvrtkom "Bombardier
Transportation", koja 200 takvih garnitura gradi za Njemačku
željeznicu, ističu u HŽ-u.
Do sada je u obnovu tzv. ličke pruge uloženo oko 350 milijuna kuna.
Bez troškova elektrifikacije pruge do kraja 2005. planira se ukupno
uložiti oko 1,420.000 kuna, što uključuje remont i rekonstrukciju
pruge, osiguravanje kolodvora i uvođenje daljinskoga upravljanja
prometom, rekonstrukciju kolodvora i telekomunikacijsku
infrastrukturu.
Cijela pruga Oštarije - Knin - Split bit će elektrificirana do 2008.,
u što će biti uloženo 740 milijuna kuna, a do mjeseca lipnja 2006. bit
će ugrađeno daljinsko upravljanje prometom iz Knina. Svi ti radovi
omogućit će brzine vlakova od 65 do 160 km na sat, što ovisi o
zahtjevnosti pojedinih dionica.
Obnovom će se put na pruzi Zagreb - Split nagibnim vlakom skratiti na
pet sati.
(Hina) pp/sp sp