ZAGREB, 17. veljače 2004. (Hina) - Velike kupovine u inozemstvu obavlja još samo nešto manje od 3 posto hrvatskih kućanstava, dok je taj postotak 2000. godine iznosio 33 posto, pokazalo je istraživanje promjena u sektoru maloprodaje
za 2003. godinu koje je proveo institut za istraživanja GfK Hrvatska, koji te promjene prati u redovitim godišnjim istraživanjima od 2000. godine.
ZAGREB, 17. veljače 2004. (Hina) - Velike kupovine u inozemstvu obavlja
još samo nešto manje od 3 posto hrvatskih kućanstava, dok je taj
postotak 2000. godine iznosio 33 posto, pokazalo je istraživanje
promjena u sektoru maloprodaje za 2003. godinu koje je proveo institut
za istraživanja GfK Hrvatska, koji te promjene prati u redovitim
godišnjim istraživanjima od 2000. godine.#L#
Takozvanu malu nabavku robe široke potrošnje svakodnevno obavlja oko
40 posto hrvatskih kućanstava, od kojih većina - više od 70 posto,
male kupovine obavlja u malim dućanima, veličine do 100 četvornih
metara i to u blizini mjesta stanovanja. Pritom ih polovica na
svakodnevnu kupnju troši manje od 40 kuna, a čak 95 posto manje od 100
kuna.
Velike kupovine u Hrvatskoj ne obavlja četvrtina kućanstava, točnije
25,4 posto, dok nešto više od 40 posto kućanstava u velike nabavke ide
jednom mjesečno. Glavno mjesto za obavljanje velikih kupovina, i to za
60 posto kućanstava, su supermarketi, a na drugom su mjestu tzv.
cash&carry trgovine.
Promatrajući vrijednosni podatak o potrošenom novcu prilikom male i
velike kupnje, u GfK zaključuju kako na važnosti sve više dobivaju
supermarketi, koji 'apsorbiraju' oko 42 posto ukupne vrijednosti
kupnje. U cash&carry centrima troši se oko 11 posto novca, u
hipermarketima oko 2 posto, dok udio malih trgovaca iznosi oko 40
posto. Pritom je vodeći domaći trgovački lanac Konzum, s oko 15
postotnim udjelom u potrošenom novcu, a slijede Getro (8 posto) i
Billa (5 posto).
U velikim nabavkama, pokazuje GfK-ovo istraživanje, većina kućanstava
plaća gotovinom - oko 70 posto, a oko četvrtine ih se služi kreditnim
karticama, dok se čekovi koriste sve manje. Pritom većina ispitanika -
60 posto, u velikim nabavkama troši između 200 i 600 kuna.
Za razliku od navika pri malim kupovinama, kada je odlučujući
kriterij blizina trgovine, pri velikim nabavkama osnovni razlozi za
odabir su povoljna cijena i širina ponuđenog asortimana proizvoda,
odgovorilo je 60 posto ispitanih kućanstava.
(Hina) xrub yds