FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GFK: U VELIKE KUPOVINE PREKO GRANICE IDE MANJE OD 3 POSTO HRVATSKIH KUĆANSTAVA

ZAGREB, 17. veljače 2004. (Hina) - Velike kupovine u inozemstvu obavlja još samo nešto manje od 3 posto hrvatskih kućanstava, dok je taj postotak 2000. godine iznosio 33 posto, pokazalo je istraživanje promjena u sektoru maloprodaje za 2003. godinu koje je proveo institut za istraživanja GfK Hrvatska, koji te promjene prati u redovitim godišnjim istraživanjima od 2000. godine.
ZAGREB, 17. veljače 2004. (Hina) - Velike kupovine u inozemstvu obavlja još samo nešto manje od 3 posto hrvatskih kućanstava, dok je taj postotak 2000. godine iznosio 33 posto, pokazalo je istraživanje promjena u sektoru maloprodaje za 2003. godinu koje je proveo institut za istraživanja GfK Hrvatska, koji te promjene prati u redovitim godišnjim istraživanjima od 2000. godine.#L# Takozvanu malu nabavku robe široke potrošnje svakodnevno obavlja oko 40 posto hrvatskih kućanstava, od kojih većina - više od 70 posto, male kupovine obavlja u malim dućanima, veličine do 100 četvornih metara i to u blizini mjesta stanovanja. Pritom ih polovica na svakodnevnu kupnju troši manje od 40 kuna, a čak 95 posto manje od 100 kuna. Velike kupovine u Hrvatskoj ne obavlja četvrtina kućanstava, točnije 25,4 posto, dok nešto više od 40 posto kućanstava u velike nabavke ide jednom mjesečno. Glavno mjesto za obavljanje velikih kupovina, i to za 60 posto kućanstava, su supermarketi, a na drugom su mjestu tzv. cash&carry trgovine. Promatrajući vrijednosni podatak o potrošenom novcu prilikom male i velike kupnje, u GfK zaključuju kako na važnosti sve više dobivaju supermarketi, koji 'apsorbiraju' oko 42 posto ukupne vrijednosti kupnje. U cash&carry centrima troši se oko 11 posto novca, u hipermarketima oko 2 posto, dok udio malih trgovaca iznosi oko 40 posto. Pritom je vodeći domaći trgovački lanac Konzum, s oko 15 postotnim udjelom u potrošenom novcu, a slijede Getro (8 posto) i Billa (5 posto). U velikim nabavkama, pokazuje GfK-ovo istraživanje, većina kućanstava plaća gotovinom - oko 70 posto, a oko četvrtine ih se služi kreditnim karticama, dok se čekovi koriste sve manje. Pritom većina ispitanika - 60 posto, u velikim nabavkama troši između 200 i 600 kuna. Za razliku od navika pri malim kupovinama, kada je odlučujući kriterij blizina trgovine, pri velikim nabavkama osnovni razlozi za odabir su povoljna cijena i širina ponuđenog asortimana proizvoda, odgovorilo je 60 posto ispitanih kućanstava. (Hina) xrub yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙