FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Hrvatska: u 2005 prodaja 70,7 tisuća novih automobila

ZAGREB, 28. prosinca 2005. (Hina) - Ukupna prodaja novih automobila uHrvatskoj u 2005. vjerojatno će dosegnuti brojku od 70.700, a kako ihje lani prodano 69.600, rast ovogodišnje prodaje novih osobnih vozilabit će oko 1,5 posto, procjenjuju iz specijalizirane agencijePromocija plus.
ZAGREB, 28. prosinca 2005. (Hina) - Ukupna prodaja novih automobila u Hrvatskoj u 2005. vjerojatno će dosegnuti brojku od 70.700, a kako ih je lani prodano 69.600, rast ovogodišnje prodaje novih osobnih vozila bit će oko 1,5 posto, procjenjuju iz specijalizirane agencije Promocija plus.

Podsjećaju da prvi dio godine nije mogao naslutiti da će broj prodanih automobila premašiti 70 tisuća, jer je u šest mjeseci zabilježen pad prodaje od 3 posto u odnosu na isto razdoblje godinu prije.

Najveći skok prodaje bio je na tržištu novih lakih komercijalnih vozila, kojih je prodano 16,4 posto više, te će na kraju godine, kako se procjenjuje, dostići 7.700 prodanih automobila.

Rast cijena goriva i liberalizacija financiranja prodaje vozila najviše su, naglašaju stručnjaci, utjecali na rezultate prodaje.

Pritom su poskupljenje naftnih derivata i psihoza mini naftne krize imali negativan učinak na prodaju vozila u prvom dijelu godine, ali je liberalizacija financiranja odnosno kupovine poništila te utjecaje i oživjela tržište u posljednjih nekoliko mjeseci. Financiranje kupovine automobila putem leasinga i kredita znatno je pojednostavljeno, što je za posljedicu imalo rast potražnje za financiranjem kupovine automobila i u konačnici na povećanje prodaje.

Stručnjaci važnim za rast tržišta procjenjuju i nastavak komercijalnih akcija s brojnim financijskim popustima i poklonima koji imaju značajnu financijsku težinu (police osiguranja, gorivo i sl.).

Tržišni vrh na hrvatskom tržištu automobila i ove je godine vrlo sličan lanjskom. Prvi je Opel, a slijede ga Renault, Volkswagen, Peugeot, Citroen. Isti poredak na vrhu bio je i prošle godine, s vrlo sličnim odnosima tržišnih udjela.

Marka s najvećim rastom prodaje je Suzuki koji je šesterostruko povećao svoju prodaju. Prema podacima za prvih 11 mjeseci, u Hrvatskoj je prodano 351 vozilo te marke, a u istom razdoblju prošle godine 47. Veliki skok zabilježila i Dacia, s lanjskih 382 na ovogodišnjih 893 vozila u prvih jedanaest mjeseci.

S druge strane, značajniji padovi prodaje su zabilježeni kod Rovera, Chryslera, Fiata, Mazde i Jaguara. Prodaja tih marki pala je za više od 15 posto.

Hrvatsko tržište je i u ovoj godini ostalo većinsko tržište malih

vozila i vozila niže srednje klase. Ova dva segmenta čine tri četvrtine

ukupne prodaje vozila. To su vozila u cjenovnom razredu između deset i

petnaest tisuća eura.

Gotovo je izjednačen udio dizelskih i benzinskih motora, dok je, primjerice, prije desetak godina udio dizelaša bio samo desetak posto. Ove godine taj segment dosegnuo je 46,5 posto udjela, a u visokim klasama penje se i na 80 posto.

Prema snazi motora, na našem tržištu novih vozila dominiraju vozila između 40

i 80 kW te između 1.200 i 1.600 'kubičnih' centimetara.

Srebrni i sivi automobili su najčešći izbor kupaca novih automobila u Hrvatskoj. Četiri od deset kupaca biraju vozila upravo u ovim tonovima.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙