Čelni ljudi HŽ-a prikazali su projekt HŽ-ova restrukturiranja i aktivnosti kako bi se taj proces uspješno proveo (suradnja sa Svjetskom bankom, suradnja sa socijalnim partnerima, skoro stupanje na snagu zakona o željeznici, novac iz državnog proračuna).
U vezi europskih trendova u prometnoj politici istaknuto je kako se u Bruxellesu sada vode rasprave na mnogim razinama o pitanjima bitnim za povećanje konkurentnosti željezničkog prometa u odnosu na cestovni osobito s obzirom na ekološke prednosti željeznice.
Predstavnici CER-a, kako se navodi, izrazili su spremnost na potporu HŽ-ovom menadžmentu u bilo kojem segmentu poslovanje budući da je upravo to njihova zadaća i da imaju bogato iskustvo osobito u odnosima sa tijelima Europske unije. CER djeluje kao spona između svojih članova i Europske unije te utječe na kreiranje EU-ove prometne politike.
HŽ je, rečeno je, pokrenuo projekt za izradu koncepta poboljšanja svoje konkurentnosti, kojim će biti razrađene mjera za poboljšanje kvalitete i produktivnosti te koncipirana nova organizacijska struktura i modeli financiranja koji bi zadovoljili prometne smjernice Europske unije. Prvi rezultati radnih skupina sredinom prosinca 2005. bit će sažeti u prednacrt koncepta.
Zajednica europskih željeznica i infrastrukturnih poduzeća (CER) je krovna europska organizacija za područje željezničkog prometa, okuplja ukupno 49 željezničkih prijevoznika (operatora) i poduzeća koja upravljaju željezničkom infrastrukturom iz EU-a, zemalja koje imaju kandidatski status za ulazak u EU (Hrvatska, Bugarska i Rumunjska) te iz Bosne i Hercegovine, Norveške, Srbije i Crne Gore i Švicarske.
Sjedište CER-a je u Bruxellesu, a njegova je aktivnosti usmjerena na promicanje razvoja željeznice kao održivoga prijevoznog sustava koji je poslovno učinkovit i usklađen sa zahtjevima zaštite okoliša.
Hrvatske željeznice punopravni su član CER-a od kraja listopada 2003.