FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Gfk: nastavljen trend rasta cijena i pada potrošnje kućanstava

ZAGREB, 7. prosinca 2005. (Hina) - Nastavlja se trend smanjenjapotrošnje hrvatskih kućanstava i rasta cijena praćenih roba širokepotrošnje u prvih deset mjeseci ove godine u odnosu na istoprošlogodišnje razdoblje, a to ukazuje na pad standarda hrvatskihgrađana u ovoj godini, kaže se u analizi agencije GfK o indeksupotrošnje hrvatskih kućanstava u prvih deset mjeseci ove godine.
ZAGREB, 7. prosinca 2005. (Hina) - Nastavlja se trend smanjenja potrošnje hrvatskih kućanstava i rasta cijena praćenih roba široke potrošnje u prvih deset mjeseci ove godine u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, a to ukazuje na pad standarda hrvatskih građana u ovoj godini, kaže se u analizi agencije GfK o indeksu potrošnje hrvatskih kućanstava u prvih deset mjeseci ove godine.

Tako je pad potrošnje iz košarice praćenih roba široke potrošnje uz istovremeni rast cijena utvrđen kod higijenskih i neesencijalnih proizvoda, dok potrošnja osnovnih prehrambenih proizvoda lagano raste, ali također uz rast cijena.

Ti trendovi, prema analizi Gfk-a, započeli su ove godine, nakon porasta potrošnje i pada cijena roba široke potrošnje u 2003. i 2004. godini.

Kao nulto razdoblje indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava (indeks = 100), Gfk uzima prvih deset mjeseci 2002. godine.

U odnosu na to razdoblje, prosječne cijene roba široke potrošnje veće su za 1,5 posto, a njihova potrošnja povećana je za 3,7 posto. U odnosu pak na prvih deset mjeseci prošle godine, prosječne cijene porasle su za 3,4 indeksna poena, a potrošnja je smanjena za 0,5 indeksnih poena.

Prosječne cijene osnovnih prehrambenih proizvoda, u odnosu na bazno razdoblje (prvih deset mjeseci 2002.), pale su za 4,8 posto, ali su u odnosu na prosjek prvih deset lanjskih mjeseci porasle za 3,9 indeksnih poena. Potrošnja osnovnih prehrambenih proizvoda također je porasla, za 5,7 posto prema 2002. i za 2 indeksna poena u odnosu na prošlu godinu.

Prosječne cijene osnovnih higijenskih proizvoda porasle su prema lanjskih prvih deset mjeseci za 2,7 indeksnih poena, uz istovremeni pad potrošnje od 4,6 posto.

Neesencijalni kućanski proizvodi poskupili su u odnosu na prvih deset mjeseci 2004. za 4,6 posto, a njihova potrošnja smanjena je za 1,1 posto. kaže se u analizi Gfk-a.

Izračun indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava Gfk je započeo prije pet godina. Iz skupine više od 50 grupa proizvoda svakodnevne potrošnje, za potrebe izračuna indeksa izdvajaju se tri podgrupe: osnovni prehrambeni proizvodi (mlijeko, jestivo ulje, kava), osnovni higijenski proizvodi (deterdženti, sapuni, zubne paste, šamponi, sredstva za čišćenje), i neesencijalni proizvodi (instant kava, sokovi, vode, čajevi i dr.).

(Hina) xduk yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙