FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Ministar Kalmeta odbacio tvrdnje o odustajanju od modernizacije HŽ-a

ZAGREB,9. studenoga(Hina) - Ministar prometa Božidar Kalmeta odbacio jedanas SDP-ove tvrdnje da je Vlada odustala od modernizacije Hrvatskihželjeznica, ističući da su ulaganja u HŽ u protekle dvije godinerasla, te da je istodobno prekinuta praksa zaduživanja za potrebetekuće likvidnosti.
ZAGREB,9. studenoga(Hina) - Ministar prometa Božidar Kalmeta odbacio je danas SDP-ove tvrdnje da je Vlada odustala od modernizacije Hrvatskih željeznica, ističući da su ulaganja u HŽ u protekle dvije godine rasla, te da je istodobno prekinuta praksa zaduživanja za potrebe tekuće likvidnosti.

Kalmeta je to kazao tijekom saborske rasprave o Interpelaciji o radu Vlade kojom Klub zastupnika SDP-a upozorava na, kako kažu, zaustavljanje razvoja HŽ-a.

SDP smatra da je Vlada u dvije godine mandata zapustila HŽ te da ne ulaže dovoljno u modernizaciju željeznica.

Ljubo Jurčić, u ime Kluba SDP-a, uvodno je podsjetio na program modernizacije HŽ-a, po kojemu je u željeznicu do 2007. trebalo uložiti oko 15 milijardi kuna.

Riječ je o izravnom ulaganju u razvoj hrvatskog gospodarstva, budući da za HŽ proizvode i usluge sada radi 100-tinjak tvrtki, a kad bi se i dalje ulagalo po programu, posla bi bilo za još 500 malih i srednjih poduzeća.

Odustajanje od modernizacije HŽ će učiniti nekonkurentnim, pogotovu od 2009., kada će se čitav sustav željeznica u EU otvoriti za konkurenciju, upozorio je Jurčić.

Pozdravio je nedavne smjene u Upravi HŽ-a, kao nužan, ali ne i dovoljan preduvjet za daljnji razvoj željeznica.

Iako priznaje da bi "osobno potpisao većinu onoga što je Jurčić rekao", ministar Kalmeta odbacio je navode o smanjenom ulaganju u HŽ.

Izvijestio je da je lani u modernizaciju željeznica uloženo 4,7, a ove godine 3,6 milijardi kuna.

Tijekom tog razdoblja nije bilo zaduživanja za tekuće poslovanje, a Vlada je iznašla i model financiranja iz postojećih poreza, bez dodatnog opterećenja građana kakvo bi stvorilo planirano uvođenje naknade od 0,60 kuna po litri naftnih derivata, ističe Kalmeta.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙